0
0 הצבעות
8

כלום לא נשכח

וונדי ווקר

 44.00

תקציר

“כלום לא נשכח” הוא מותחן פסיכולוגי מסחרר ואינטליגנטי, שמפליא לתעתע בקורא עד הסוף המטלטל והמפתיע”.

תקיפה אכזרית מפרה את השלווה בעיירה האמידה פיירוויו. ג‘ני קרמר, נערה יפה בת חמש-עשרה, מתגלה בשולי היער חבולה ומטושטשת לאחר שהותקפה בברוטליות.

בבית-החולים מקבלת ג’ני טיפול תרופתי שנוי במחלוקת, שמוחק ממוחה את הזיכרונות מאותו לילה. אבל במשך החודשים הבאים, בעוד הפצעים בגופה מתאחים, מתברר שלאובדן הזיכרון יש מחיר: תחושות נטולות הסבר רודפות את ג’ני, עד שהיא אינה יכולה לחיות איתן עוד.

ד”ר אלן פורסטר, פסיכיאטר מומחה לטראומה, מקבל את ג’ני לטיפול. הוא מאמין שכדי לאחות את הפצעים בנפשה, על ג’ני לזכור מה קרה באותו לילה. אך גם לשחזור הזיכרון יש מחיר: אביה של ג’ני שוקע בחיפוש אובססיבי אחר התוקף המפלצתי. אמה מנסה נואשות לגונן על סודותיה שלה ולהיאחז בחזותה המושלמת. וד”ר פורסטר מגלה כי כאשר מתחיל להיפרם מרקמו העדין של הזיכרון, אין לדעת לאן יוליכו החוטים. עתה עליו להחליט מה יהיה מוכן לעשות וכמה רחוק יעז ללכת, לפני שהחוטים ייכרכו גם סביבו.

קוראים כותבים (8)

  1. גדעון

    כלום לא נשכח

    ואו, ספר מרתק, עלילה מוקפדת, מושכת אותך באף ומכוונת אותך לצרכיה, מקצועי מאד, גיבורים אנושיים, ספר שמחזיק אותך חזק אצלו ביד ומוביל אותך צעד אחר צעד. יופי

  2. מיקי

    כלום לא נשכח

    ספר מתח פסיכולוגי שנון מאד עם עלילה מתעתעת ומרתקת וגיבורים עמוקים ומעוררי הזדהות, ספר טוב מאד מסוגו שמצליח להחזיק אותך חזק

  3. ניר (בעלים מאומתים)

    כלום לא נשכח

    ספר מתח פסיכולוגי מצויין.
    הסיפור מסופר מנקודת מבט מעניינת ומיוחדת בו זמנית (לא אומר לכם מאיזה).
    בנוסף הסיפור מקבל הרבה “ספינים” שונים בעלילה, כאלו הגורמים לך להשאר מרותק לספר – מומלץ

  4. דן

    כלום לא נשכח

    ספר שמעלה על פני השטח כמה נושאים חשובים, ובראשם האם לשכוח מאורע טראומתי זה טיפול טוב או שחסרונותיו עולים על היתרונות, במקרה של הספר שלפנינו הדמויות עוסקות בניסיון לשחזר מה אירע, ויש גם סוף מפתיע

  5. נופר

    כלום לא נשכח

    ספר מתח פסיכולוגי, העלילה מעניינת ומפתיעה , הספר זורם אבל אחת כמוני שקוראת המון לא נפלתי כי ציפיתי להרבה יותר. הסוף אומנם הפתיע אבל קראתי הרבה טובים ממנו

  6. לימור

    כלום לא נשכח

    ספר מתח מרתק מאוד, עלילה שמצליחה לרתק כבר מההתחלה. כתיבה טובה קראתי בנשימה עצורה מומלץ בחום רב.

  7. לימור

    כלום לא נשכח

    ספר מתח מרתק מאוד, עלילה שמצליחה לרתק כבר מההתחלה. כתיבה טובה קראתי בנשימה עצורה מומלץ בחום רב.

  8. yaelhar

    כלום לא נשכח

    טראומות והנזק שהן גורמות לאישיות נדון כבר מזוויות רבות. אנחנו מתעניינים בהן מאד. התפיסה המקובלת היום אומרת שצריך “להוציא” את האדם מהטראומה, שלא יישבר או “יתקלקל” בעקבותיה. (לעלות על הסוס מיד אחרי שנפלת) כמובן יש מדרג לטראומות ואונס נמצא גבוה המדרג, יחד או לפחות קרוב, לטראומה בשדה הקרב. לא נחמד היה לו היה אפשרי להעלים בעזרת קצת כימיה את הטראומה מהזיכרון ולהמשיך בחיים כאילו לא היתה טראומה?

    הנושא בסיפור הזה אינו הטיפול (שאינו קיים בינתיים, ואם יבשיל לטיפול יהיה שונה, יש להניח, מהמתואר בספר). הנושא העיקרי, לדעתי הוא מוסר ואתיקה. ווקר מקלפת את השכבות ומגיעה לבעל החיים שאנחנו מתכחשים לו, אבל אנחנו הוא. והשכבות שהיא מקלפת הן כל מה שנוסף לנו עם ההתפתחות: יכולת תכנון, מניפולציות וגם אתיקה, המכתיבה לנו כללי התנהגות ידועים במצבים מסויימים.

    הספר כתוב נפלא, אמין כמעט לכל אורכו, הדילמות שהעלתה ווקר בסיפור היו הנכונות, בעיני. ההתמקדות שלה בדמות הפסיכיאטר ולאו דווקא באונס, באלימות, בהתעללות ובבגידות, היתה נכונה, לדעתי.
    https://simania.co.il/showReview.php?reviewId=101665