0
0 הצבעות
1

בחברה טובה וסיפורים

לודמילה פטרושבסקיה

 42.00

תקציר

חבורת משכילים חריפים ואכזריים בוחנים את גבולות האהבה החברית והמשפחתית; זוג עניים מרודים וחובבי ספרות נמשכים זה לזה באופן מיסטי; אם מתגברת על קנאה, אלימות וטירוף המאיימים להחריב את התא המשפחתי; אישה צעירה מתגלגלת מכישלון להצלחה.

בארבעת הסיפורים שלפניכם תפגשו גיבורות וגיבורים מבהילים כשם שהם מעוררים הזדהות ומכמירי לב כשם שהם נלעגים, הממחישים לנו איך רגעי החיים החשופים והברוטליים ביותר הם גם הרגעים הפנטסטיים והססגוניים מכל.

לודמילה פטרושבסקיה היא מהסופרות האהובות והמשפיעות ביותר הפועלות ברוסיה בעשורים האחרונים. “בחברה טובה וסיפורים” הוא ספרה השני המתורגם לעברית; קדם לו “השעה לילה” שראה אור בהוצאת לוקוּס.

“אפל, קומי, בארוקי ושנוי במחלוקת”.
ניו יורק טיימס

“יצירותיה של פטרושבסקיה הופכות לקלאסיקות בן רגע”.
הדיילי ביסט

קוראים כותבים (1)

  1. siv30

    בחברה טובה וסיפורים

    הספר מרכז 4 סיפורים המתארים את ההוויה ואת החיים ברוסיה. התחברתי רק לסיפור הראשון “שוקולד במילוי ליקר” המתאר את חייה של ליולה, אישה שגדלה בבית הרוס ועבדה כאחות ושמציאות התנקלה לה על כל צעד ושעל.

    היא נאנסת ומתחתנת עם גבר אלים שבנות משפחתו מתנהגות כלפיה בצורה נבזית. לאחר שנולדים להם ילדים, שלא ברור אם הם ילדיו שלו, הוא מחליט להתפטר ממשפחתו כי הוא מוצא לו אישה אחרת.

    דמותה של ליולה מתגבשת ומתפרקת במהלך הסיפור אבל המציאות סביבה נותרת קבועה ופוגענית. מצאתי עצמי חשה אמפטיה עמוקה אליה ולמאבק ההישרדותי שלה.

    תיאורי האלימות וההתמודדות עם האלימות הזו די מזעזעים. ביחוד האלימות בתקופת הריונה של ליולה.

    הסוף של הסיפור מעניק לקורא את הקתרזיס ואת הצדק הפואטי הראוי.

    סיפור מצויין ולולאי היה מופיע בקובץ עם מספר סיפורים אחרים שלא התחברתי אליהם בוודאי הייתי מעניקה לו 5.