0
0 הצבעות
2

לרקוד על סף תהום

גרגואר דלקור

 42.00

תקציר

“אני מתארת כאן את השתלשלות המאורעות כפי שהתרחשו. לא אפרש את חוסר המעצורים של תשוקתי – הוא ודאי שייך לתחום המקודש. אני רק רוצה לנסות להראות את מכניקת האסון. להבין למה, לימים, פילחתי ללא תקנה את לבם של האנשים שאהבתי”.

מבטה של אֵמה — אישה בת 40, נשואה, אמא לשלושה,
מאושרת — פוגש במבטו של גבר במסעדה.
באותו הרגע חייה מתהפכים.

אחרי רבי־המכר הדבר הראשון שרואים והדברים שאני רוצָה, שעובד לסרט מצליח, דלקור חושף ברומן וירטואוזי זה את עוצמת התשוקה ואת שבריריות הקיום שלנו.
גרגואר דֵלקור הוא פרסומאי וסופר צרפתי עתיר פרסים יליד 1960.

קוראים כותבים (2)

  1. yaelhar

    לרקוד על סף תהום

    את ספרו הראשון של דלקור שתורגם “הדברים שאני רוצה” חיבבתי. הוא תיאר שם מצב של אשה שבאמצע החיים נפל עליה מזל וכמעט מחץ אותה תחתיו. הוא היה חביב והרגשתי שלא ניסה להיות יותר ממה שהוא: סיפור חביב עם תובנות אולי לא מקוריות, אבל חיוביות ומקובלות. את ספריו הבאים שתורגמו לא קראתי. הספר הזה היה ברירת מחדל בספרייה ואמרתי “יאללה, נו.” ומה שקרה הוא שהשתעממתי – למרות שהנושא לא משעמם בכלל: בת 40 שחייה “חיי מגאזין” – בעל אוהב, משפחה מהסרטים, עסק בבעלותה, חברה טובה (שכל אישה מן הראוי שתהיה לה לפחות אחת, לכל צרה שלא תהיה). היא רואה גבר לא מוכר בבית קפה ונכבשת. נשאבת לתשוקה והתמכרות ממש כמו שהיתה לנו כשהיינו בני 15 והמצאנו את האהבה והתשוקה.

    דלקור שמנפק, כך נראה, ספרים בקצב מהיר הוא פירסומאי וככזה הוא יודע להעביר מסרים מושכים בסצינות קטנות ולא-מעייפות את הקוראים. הוא כתוב בפרקים קצרים עד קצרצרים, מלא בתובנות כאילו פיוטיות, כאילו פילוסופיות, שיש שיאהבו. והסוף? לא קראתי, לא יודעת – נטשתי אותו בערך בשליש. אני מנחשת שהוא יהיה “מוסרי” ואיכשהו תגיע הסליחה, השיה האובדת תשוב הביתה, והכל יחזור להיות כבראשית. אבל אולי בדיוק להיפך,יודגש העונש המוטל על הנואפת. מי שקרא עד הסוף מוזמן לספר לי מה הוא היה.
    https://simania.co.il/showReview.php?reviewId=110377

  2. גדעון

    לרקוד על סף תהום גרגואר דלקור

    לרקוד על סף תהום של גרגואר דלקור הוא ספר מלא בגימיקים, כמו מספרי הפרקים שהולכים דווקא אחורה, והם קצרים עד קצרצרים, מתאימים לאנשים עם בעיות קשב וריכוז קשות, אבל רוב הזמן הטקסט עוסק בסוג של קשקוש לא ברור שדווקא גרם לי לחוסר ריכוז ולנטישתו