0
0 הצבעות
0

כואב אבל פחות

אתי סהר

 47.00

תקציר

כואב, אבל פחות” הוא מדריך מעשי להתמודדות עם כאב פיזי או נפשי שמתמשך לאורך זמן. הספר דן בהרחבה במהותהכאב ובגורמים האפשריים לושנובעים מההתנהלות היומיומית, כיצד אפשר לזהותם ועצות לשינוי ולשיפור.

המוטיב המרכזי הוא הכאב והגורמים האפשריים לו והתובנה שאנו יוצרים את המציאות שלנו ורק אנחנו יכולים לשנות אותה. אם כואב לנו פיזית או נפשית זה סימן שאנו מתנהלים בדרך שאינה מתאימה לנו. דרך זאת עלינו לזהות ולשנות. הכאב הוא דבר טוב, והוא ממלא תפקיד חשוב בקשר שלנו עם עצמנו – הוא קורא לנו להתעורר ונותן לנו הזדמנות לשינוי כדי לצמוח – להיות יותר ולהתפתח, להרגיש יותר טוב, להצליח וליהנות.

בספר פירוט הגורמים האפשריים לכאב שנובעים מההתנהלות היומיומית שלנו, כשהדגש הוא על ההתנהלות המונעת מגורמים נפשיים-פסיכולוגיים ופחות מגורמים פיזיים, שכמובן אין להתעלם מהם. הדרך המוצעת להתמודדות: שיטת אלכסנדר שמתניעה תהליך של שינוי דרך הגוף הפיזי לשינוי ההתנהלות הפסיכו-פיזית – קשר של גוף-נפש, ואימון אישי להעמקת התהליך.

כל גורם לכאב מוסבר בשפה פשוטה ובהירה, זוכה לניתוח ולהצעות להתמודדות – עצות “מה עושים?” כשהתשובה לכל השאלות מתחילה בהתבוננות ובגילוי של מי הננו באמת. כדי להבין מה עלינו לשנות עלינו לגלות את המקור, את עצמנו המקורי, ואז נוכל להשוות את מה שאנו עושים למה שמתאים לנו. הספר מציע דרכים לטפל בכאב שלא דרך הכאב עצמו, אלא מתוך הבנה של הגורמים לו והתמודדות עמם.

החלק השני “הכאב ואנחנו” הוא הפרק העיקרי של הספר והארוך ביותר, בו תיאור מפורט של מהותו של הכאב וניתוח הגורמים ללחץ שמוביל לכאב. פרק זה מתחלק לפרקי משנה: אנחנו לעצמנו – הרגלים שגויים שלנו כלפי עצמנו, הסביבה ואנחנו – הרגלים שגויים שלנו כלפי הסביבה ושילוב בין שניהם.

דוגמאות לגורמים לכאב – אנחנו לעצמנו: חוסר אהבה עצמית, חוסר ביטחון עצמי, חוסר תשוקה לחיים, חוסר התלהבות וחוסר מוטיבציה, פחד מכישלון ופחד מהצלחה, פחד מכאב, דחיינות, פרפקציוניזם יתר, שליטת יתר, שיפוטיות יתר, אי-דחיית סיפוקים, חוסר מחויבות לעצמנו ולסביבה, חוסר נטילת אחריות על חיינו, חוסר חיבור לעצמנו, מלכודת הנוחות – תקיעות, לחיות בחרטה ותזונה.

דוגמאות לגורמים לכאב – הסביבה ואנחנו: רצייה חברתית והמובן מאליו, שאפתנות יתר, מוטיבציית יתר, כוחנות יתר, הישגיות יתר ותחרותיות יתר, קורבנות, אשמה, לחיות בהשוואה לאחר, לקנא בזולת, תלות יתר בסביבה והיאחזות בכעס.

דוגמאות לגורמים לכאב אנחנו לעצמנו ולסביבתנו: חוסר כבוד לעצמנו ולזולת, אי-הצבת גבולות.

איך נשנה? בספר עצות לשינוי.

איך נשנה את ה”יותר מדי” ונהפוך אותו ל”במידה”?

כיצד נמלא את ה”חוסר”, את ה”פחות מדי” ואת ה”אי” – כיצד נתאזן?

מקום נרחב מוקדש בספר לתהליך השינוי. תהליך הצמיחה מתחיל בשינוי התנאים שבהם אנו פועלים. בחלק הרביעי של הספר פירוט המרכיבים ההכרחיים בדרך אל השינוי וסיסמאות לחיים/חיזוקים כאסטרטגיית לימוד.

בספר מוצגים בהרחבה האמצעים להוראת הדרך אל השינוי: שיטת אלכסנדר – הסבר על השיטה ותמונות של עבודה על התנועות הבסיסיות של חיי היומיום ושימושים בשגרה, האימון האישי – קואצ’ינג, הספר “מפריצת דיסק לפריצת דרך: ממשבר להתחלות חדשות” והספר “מכאב לצמיחה: מדריך לשינוי והצלחה” – שני ספריה הראשונים של המחברת.

זהו ספר אימון/עבודה, קריאת השכמה להתעורר, לקום ולעשות מעשה. מטרתו לעורר אצל הקורא את המדריך הפנימי שחבוי תחת שכבות הגנה שנוצרו כדי לשרוד. כשמדריך זה מתעורר יהפוך הקורא למורה של עצמו כי מודעות להתנהלות השגויה שגורמת לכאב היא תחילת הדרך אל השינוי. רק כשיראה הכאב שהוא יכול לסמוך עלינו שיותר לא נזיק לעצמנו הוא יעזוב.

הספר נכתב מניסיונה האישי שלהמחברת אתי סהר, מורת דרך לשינוי באמצעות שיטת אלכסנדר והאימון האישי ומתהליכי שינוי שעברו תלמידיה. היא מציעה דרכים לטפל בכאב מתוך הבנה שהגוף פועל כשלם של גוף-נפש, הכרה גם בהיבטים הרגשיים כגורמים לו והתמודדות עימם.

התקווה היא שכתוצאה מהפתיחות שתיווצר אצל הקורא בעקבות קריאת המדריך המעשי הזה, הוא יבין שחייו יכולים להיות בעלי איכות הרבה יותר טובה, ויתעוררו אצלו הרצון והצורך להתחיל בתהליך של שינוי.

חשוב לציין שהספר אינו מחליף את המורה לשיטת אלכסנדר או את המאמן האישי. את שיטת אלכסנדר אי אפשר ללמוד מספר ומהנחיות כתובות או מילוליות בלבד כי אנו פועלים בהרגלים אוטומטיים. במצב של כאב איננו יכולים להסתמך על התחושה שלנו, שגם היא מושפעת מההרגל, ולכן לעיתים היא בלתי אמינה. ללימוד שיטת אלכסנדר נדרש המגע האישי, המכוון והמאוזן של המורה. התלמיד מתנסה שוב ושוב בתנועות החוזרות ונשנות כך שהחוויה וההסבר המילולי מתקשרים ומתאחדים בתודעה שלו.

הספר גם לא יכול להחליף את האימון האישי שבו נדרשת הקשבה של מאמן, שיקוף הנאמר ותמיכה במתאמן בתהליך השינוי.

מהשינוי שעברה אתי סהר ומפריצת הדרך שלה היא מנסה לעזור לכם הקוראים לעזור לעצמכם לצאת לחיים מאושרים ומספקים כשאתם חופשיים מכאב. היא מציעה בחום להסתייע בלימוד שיטת אלכסנדר, שהצילה אותה, בשילוב עם האימון האישי שעל מהותם היא כותבת

קוראים כותבים

אין עדיין חוות דעת.