0
0 הצבעות
6

קריאתו של קת’ולהו

הווארד פיליפס לאבקראפט

 30.00

תקציר

בעקבות מותו המסתורי של פרופסור ללשונות שמיות בפרובידנס, פותח אחיינו, פרנסיס ת’רסטון, בחקירה המסתעפת בין כתבי-יד מוצפנים וּצְלָמים משונים, אמנים אחוזי-קדחת ומתנקשים אלמונים, מחשבות-שווא וחלומות זוועה, פולחנים וכָּתות-סתר. האמת שהוא עתיד לגלות עתידה לזעזע את עולמו מן היסוד, ולסתור את כל מה שידע על מוצאה של האנושות ועל העתיד הצפון לה.

“קריאתו של קת’ולהו” (1928) הוא סיפורו הגדול הראשון של הווארד פיליפס לאבקראפט (1890-1937), מאבותיה המייסדים של סיפורת האימה והפנטסיה המודרנית, מקור השראתם של סופרים כחורחה לואיס בורחס, ריי ברדבורי, ניל גיימן וסטיבן קינג. סיפור זה של לאבקראפט הוא אבן-הפינה של “מיתוס קת’ולהו” — אחד המיתוסים החזקים והפוריים ביותר בתרבות זמננו, שעקבותיו וגלגוליו ניכרים בהגות עכשווית, בזרם מתגבר של יצירות ספרות ואמנות, בקולנוע ובמשחקי מחשב.

“קריאתו של קת’ולהו” הוא מונטאז’ מחוכם ומרובד של קולות ונקודות-תצפית, הזדמנות להצצה ראשונה לפנתיאון האלים והמפלצות של לאבקראפט, חזון רדוף המתפשט לממדים קוסמיים, ואחד מסיפורי האימה הגדולים של כל הזמנים.

“קריאתו של קת’ולהו” הוא הראשון מבין סיפוריו של לאבקראפט, הרואים אור בהוצאת “פרדס”.

קוראים כותבים (6)

  1. אוריה

    קותולהו

    זה ספר מושלם!!! אין אנשים אתם חייבים לרכוש אותו מיד אם בא לכם לא לפספס משהו אדיר בחיים שלכם!!!!

  2. יפעת (בעלים מאומתים)

    קריאתו של קת’ולהו

    הספר פשוט מכיל “עדויות” על עיר מוזרה ויצור מפחיד שאנשים פגשו או חלמו עליו בעקבות חקירה של אדם שדודו חקר את הנושא ומת. אין סוף או פיתרון, ספר מוזר, לא אהבתי.

  3. אירה (בעלים מאומתים)

    קריאתו של קת’ולהו

    ספר מוצלח ומסקרן, הכרתי את הדמות לפני ובכל זאת הספר היה מעניין. קצר וקליל לקריאה, רכשתי מהאתר וסיימתי עוד באותו היום.

  4. לימור

    קריאתו של קתו’ולהו

    ספר מ צ ו י י ן !!!! עלילה טובה דמויות מרתקות משך אותי כבר מהפרק הראשון פשוט נהנתי לקרוא. וממליצה .

  5. נטעלי

    קריאתו של קת’ולהו/ ה.פ. לאבקראפט

    יצירה שנחשבת לקלאסיקה בז’אנר ספרות האימה והמד”ב, ואשר השפיעה על דורות של כותבים שהגיעו לאחריה. הגעתי אליה בעקבות השיר הנפלא (האינסטרומנטלי) של להקת “מטאליקה” באותו השם ובגלל שאני חובבת קלאסיקות בז’אנר זה. הספר מומלץ מאוד – הוא מותח ומעורר אימה לפרקים, ונקרא בשטף. אהבתי מאוד!

  6. אוהד (בעלים מאומתים)

    קריאתו של קת’ולהו

    ספר שיכול להיות לו הרבה פוטנציאל , העלילה והרעיון טובים , אבל לצערי הוא קצר מדי ללא סוף ראוי ובנוי כאוסף של עדויות ללא קשר ספרותי, היה יכול להיות יותר טוב , ולא נותן תמורה אמיתית