0
0 הצבעות
10

144 קומות

יו האווי

 37.00

תקציר

העולם שמעל פני השטח הורעל. האוויר הורג.
הרוחות קטלניות.
שיירי האנושות מתבצרים במבנה ענק תת־קרקעי.
דור אחר דור נולד בו: הקיום בחוץ היה לשמועה, אחר כך למיתוס, ואז לטאבו.

קוראים כותבים (10)

  1. אמיל

    144 קומות

    ספר שאני אישית אהבתי, השילוב של הדיסטופיה ושל העתיד המאיים על כדור הארץ מרתק אותי וגרם לי להמשיך ולהמשיך לקרוא

  2. Aviva

    144 קומות

    144 קומות מתאר את החיים בממגורה תת קרקעית. הממגורה מורכבת מ 144 קומות ומתגוררים מאות בני אדם. זהו משק אוטרקי, כל צרכי החיים של המתגוררים בתוכו מסופקים על ידיו. כל קומה אחראית להספקת היבטים שונים ההכרחיים לקיום המתגוררים בממגורה. הבאת ילדים לעולם נעשת בהגרלה, בה זוכים להשתתף זוגות המעוניינים בילד. גם הזוגיות נעשת בצורה מסודרת ואין מקום לחיי זוגיות שלא רשומים בצורה מסודרת. כל דבר בממגורה מפוקח ונתון תחת מסגרת ברורה, גם העיסוק בחיים מחוץ לממגורה נתון לפיקוח: אסור לדבר עליו. מי שבוחר לדון בנושא או להטיל ספק במערכת הקיום בה הוא חי, נידון לעונש הגליה מחוץ לממגורה המוביל למותו הוודאי בסביבה שאינה מאפשרת קיום חיים. כל מי שמוגלה מן הממגורה מתבקש לנקות את העדשות הניצבות בחזית ומשקיפות על הסביבה, עד עתה כל אחד מן הנדונים לגלות בחר לעשות זאת לפני מותו, למרות שאין שום תמריץ לעשיה כזאת.

    שלוש דמויות שונות חולקות איתנו את הגיגיהן באשר לחיים בממגורה: השריף – שרעייתו בחרה לבטא דברי כפירה במערכת בה הם מתגוררים תוך ידיעה ברור שתשלח לגלות; ראש העיר הזקנה, המכהנת בתפקידה כבר שנים רבות; ומכונאית צעירה שמוצע לה קידום פתאומי ולא צפוי. שלוש דמויות המגיעות כל אחת מסיבותיה היא למסקנה כי דרך החיים לתוכה נולדו מעוררת ספקות.
    מי בנה את הממגורה? מה הוביל את בני האדם להתגורר בה? האם יש חיים מחוץ לה? למי שמתגורר בממגורה אסור להעלות את השאלות הללו על דל שפתיו, אבל יחד עם הדמויות אנחנו נחשפים בהדרגה לאמת שמאחורי הממגורה.

    לפעמים אני תוהה איך עולמות שלמים נבראים בידיהם של מי שניחנו בדמיון שהוא כמעט חסר גבולות. על בסיס הוויה אנושית המוכרת לכולנו, דמויות אנושית מוצבות במציאות אחרת. קווי הדמיון שלה אלינו היא העובדה שבני אדם תמיד ישארו בני אדם. יו האווי מציג עולם שלם המתקיים בסביבה מוגבלת בעתיד הלא רחוק, על אדמתה של אמריקה הצפונית. הדמויות האנושית מוכרות לנו מן החיים שלנו ואינן שונות במהותן מבני האדם שאנו מכירים בסביבתנו. המסגרת בתוכה הם חיים נחשפת לעיני הקורא בהדרגה מנקודת מבטם של מי שלא מכירים צורת קיום אחרת, המעבר שלהם מחיים פשוטים לשלב בו הם מטילים ספק בעולמם חושף אותנו הקוראים לפכים הקטנים המרכיבים את הקיום היום יומי שלהם במסגרת הממגורה.

    המחבר מיטיב להכיר בני אדם, לעניות דעתי משקלה של יצירה ספרותית נבחן ביכולת שלה לשקף משהו מן הטבע האנושי ויו האווי משקף לנו את דמותנו מבעד למסך של עולם דיסטופי. התחומים הרבים בהם עוסקות הדמויות חושפות אותנו להיבטים רבים בקיום היומיומי שלנו, ולדרכם של אנשים שונים להגדיר לעצמם את מהותם.

    יו האווי לא התכוון לכתוב ספר, הוא יצר נובלה שפורסמה באמזון והצלחתה עודדה אותו לכתוב לה המשכים. אלו בתורם הובילו ליצרת ספר אלקטרוני שהפך לרב מכר, גם בגרסת הדפוס שלו. שלא תטעו, מדובר ביצירה ספרותית לא מתחנפת, הגיבורים שאתם מכירים בתחילת הספר, ממש כמו במשחקי הכס, הם לא אלו שתסיימו איתם את הקריאה. ההצלחה הגדולה לה הספר זוכה מגיעה בזכות ולא בחסד

    144 קומות הוא ספר פנטסיה דיסטופי שכוחו בדמויות האנושיות שלו. מומלץ בחום לא רק לחובבי הז’אנר.

  3. Maya

    144 קומות

    האנושות דחוסה בתוך מבנה מעגלי מתחת לאדמה כבר דורות שלמים. השמועות אומרות שיש עולם שלם שם בחוץ, לא רק שממה ושיממון. מי שמבקש לצאת – מקבל את מבוקשו. ספר מרתק על סקרנות בני האדם והרצון להחזיק בכוח שמעוות כל מחשבה הגיונית. לטעמי היו יכולים לערוך החוצה לפחות חמישים עמודים, כי בשלב כלשהו הספר מתחיל להעיק, אבל ממליצה לקרוא גם ככה.

  4. שרה (בעלים מאומתים)

    144 קומות

    מאד אהבתי. הסופר בנה עולם שלם עתידני ודימיוני אך משכנע ואמין. הדמויות מתפתחות וגדלות ומשתנות במהלך הסיפור ותיאורן אמין ומדויק. הספר משלב עלילה מותחת יחד עם סיפור אהבה נוגע ללב.

  5. מורן

    144 קומות

    מדע בדיוני מקורי ושונה. אנשים חיים במבנה של 144 קומות מתחת לאדמה -רעיון נהדר אך נמתח מדי לטעמי .

  6. יפעת

    144 קומות

    רעיון יפה אך מלחיץ, הסיבות למעשי חלק מהדמויות לא ממש ברורות, במהלך הספר יש תקווה למשהו אחר שמתממש חלקית בלבד. מומלץ לחובבי הז’אנר.

  7. גדעון (בעלים מאומתים)

    144 קומות

    אני דווקא אהבתי מאד את הספר הזה וקראתי אותה בנשימה עצורה. הוא כתוב היטב, המתח והמסתורין בנויים כהלכה, הדמות הראשית (הגיבורה) לא קלישאתית וגם מי שהיא פוגשת בדרך מיוחד ומעניין. ויש גם הפתעה בסוף (לפחות מבחינת תפיסת המציאות). מומלץ ביותר

  8. לימור

    144 קומות

    ספר פנטזיה שמאוד התחברתי אליו, כתוב בצורה טובה שריתקה אותי מתחילת הספר ועד לסיומו. מומלץ.

  9. מיקי

    144 קומות

    ספר טוב. לקח לי קצת זמן עד שהבנתי מה קורה שם, והרבה רעיונות שהתגלו כמוטעים, כך שהספר לא חושף את סודותיו בקלות. מומלץ

  10. דן

    144 קומות

    קראתי בנשימה עצורה, ספר שמהתל בך וגורם לך לנחש ולפקפק חליפות. הגיבורה חזקה וטובה והעלילה מרתקת. יופי של ספר.