0
0 הצבעות
0

הנערה הגרמנייה

ארמנדו לוקאס קוראה

 49.00

תקציר

ברלין, 1939. לפני שהכול השתנה, האנה רוזנטל חיה חיים קסומים. אבל עכשיו רחובות ברלין עוטים דגלים מבשרי רעות. רכוש המשפחה מופקע מידיה. הם כבר לא רצויים במקומות שפעם היו ביתם. שביב של תקווה מופיע בדמות האונייה סנט לואיס, שמבטיחה ליהודים מעבר בטוח לקובה. המסע מתחיל כהפלגת תענוגות, אך נסיבות המלחמה משתנות בעודם בלב ים, וכלי השיט הופך מספינת ישועה לאוניית אבדון.

ניו יורק, 2014. ביום הולדתה ה־12, אנה רוזן מקבלת חבילה מסתורית מקרובת משפחה לא מוכרת בקובה, דודה האנה. תכולתה של החבילה מובילה להחלטתן של אנה ואמה לנסוע להוואנה ולחקור את האמת על עברה המסתורי והטרגי של משפחתן.

הנערה הגרמנייה מבוסס על סיפור אמיתי ונרקם בין שתי מסגרות זמן. הכתיבה הנפלאה מתארת סיפור נוקב על דורות של גולים המבקשים לעצמם מקום לקרוא לו בית. הספר הפך לרב מכר בינלאומי ותורגם ל 16 שפות.

ארמנדו לוקאס קוראה הוא עיתונאי, עורך וסופר קובני עטור פרסים מטעם האיגוד הלאומי להוצאות לאור בספרדית, והחברה לעיתונות מקצועית. ספרו רב המכר הקודם, סיפורה של הבת, ראה אור בעברית בהוצאת מטר. קוראה מתגורר כיום בניו יורק.

“עמוק ומרגש… הרומן הזה נגע בי באופן אישי, במיוחד משום שהוא כתוב מנקודת מבט של ילדה, בדיוק כמו שאני הייתי, על הספינה. הטרגדיה הזו, שהתעלמו ממנה כל כך הרבה שנים, מכילה שיעור שעל העולם ללמוד ולעולם לא לשכוח: חמלה לפליטים.”

– אנה מריה (קרמן) גורדון, ניצולת האונייה “סנט לואיס”

“עוצמתי…שופך אור על פיסה עגומה בהיסטוריה של השואה.”

– Kirkus Review

“צלילה מרתקת לנשמות, לפחדים ולגבורה חסרת התקווה של אנשים שאבדו. כעת, בעידן חדש שבו פליטים נסחפים על גבי גלים ברחבי העולם, הרומן המפואר הזה והטרגדיות הבלתי צפויות והמורכבות של דמויותיו המדומיינות בעוצמה – מעיד על העוול הנצחי שהולך ונמשך.”

– תומס קנילי, מחבר “רשימת שינדלר”

קוראים כותבים

אין עדיין חוות דעת.