0
0 הצבעות
0

ח”כ במשמרת לילה – יומן מלחמה

משה (קינלי) טור- פז

 39.00

תקציר

“אל ישיבות ועדת החוץ והביטחון של הכנסת הגעתי ממעמקי החמ”ל בעזה. לעיתים לא ידעתי עם איזה חלק של יושבי השולחן אני נמנה: אחד מלובשי המדים, המביא את קולם של חיילי השטח ומצוקותיהם אל השולחן, או מי שיושב מול צה”ל, מפקח עליו ותובע ממנו תשובות. זו הייתה תנועת הנפש שלי לאורך כל חודשי השירות”

אחד מהמוני הישראלים שהתגייסו למילואים במלחמת חרבות ברזל היה ח”כ משה (קינלי) טור־פז, סא”ל במיל’ עם ותק פיקודי רב בסמטאות עזה. הוא חילק את זמנו בין החמ”ל המבצעי של האוגדה לבין מסדרונות הכנסת. בין לבין הוא כתב יומן מלחמה אישי, בו תיעד פעולות ודילמות מבצעיות, שיח מילואימניקים וגם מסע חקר משלו על אירועי ה־7 באוקטובר.

ח”כ במשמרת לילה הוא פרויקט תיעודי שהפך למסמך חברתי־פוליטי הדן בנסיבות שהובילו למלחמה בתהליכים שעברו על צה”ל ועל המערכת הפוליטית בעקבות מתקפת חמאס, ובאופן שבו ניתן לבנות עתיד טוב יותר.

  • כיצד החליטו חברי “יש עתיד” להישאר באופוזיציה בתחילת המלחמה?
  • האם היה ניתן למנוע את משבר המפונים מהצפון לפני שהחל?
  • איזה אירוע חריג בחמ”ל כמעט הוביל לקריסת עסקת החטופים הראשונה?
  • מדוע סינן המטכ”ל את עופר וינטר ואת שאר “הסוסים הדוהרים”?

חכ משה (קינלי) טור־פז הוא סגן יו”ר הכנסת מטעם סיעת “יש עתיד”. שימש כמורה, מנהל בית ספר וראש מינהל החינוך בירושלים. נשוי לשלומית, אב לחמישה וחבר קיבוץ כפר עציון. ספרו הראשון, עיניים בגב: שישה מבטים על חינוך, יצא בשנת 2019.

קוראים כותבים

אין עדיין חוות דעת.