0
0 הצבעות
5

לא ביקשנו כנפיים

ונסה דיפנבאו

 42.00

תקציר

ארבע-עשרה שנה עבדה לטי אספינוסה בשלוש עבודות שונות בסן פרנסיסקו כדי לפרנס את משפחתה בזמן שאמה גידלה את ילדיה – אלכס בן החמש-עשרה ולוּנה בת השש – בדירתם הקטנה שבאזור ביצות נידח ליד המפרץ. אולם עתה הוריה שבים למקסיקו, ולטי צריכה לקבל אחריות ולראשונה בחייה לתפקד כאֵם.

הטריטוריה החדשה הזאת היא אתגר עבור לטי, במיוחד עכשיו כשלוּנה מתגעגעת נואשות לסבא וסבתא, ואלכס, שמתאהב בחברתו לכיתה, לא מוכן לתת לאמו הזדמנות.

קוראים כותבים (5)

  1. דן

    לא ביקשנו כנפיים

    ספר מעניין, נכנסים טוב לדמויות, וחיים את חייהם. זה אמנם רחוק מאיתנו אבל הבעיות הן אוניברסליות

  2. גדעון

    לא ביקשנו כנפיים

    סיפור רלוונטי מאד למציאות העכשווית, סיפורם של המהגרים באמריקה ןהקשיים שלהם. הדמויות אנושיות מאד, קל להתחבר אליהם, והסיפור כתוב היטב. נהניתי מאד

  3. אביגייל

    לא ביקשנו כנפיים

    זהו אחד הספרים העדינים והמרגשים שקראתי לאחרונה.
    ניתן לדמיין את הספר כמשטח עדין ושביר כ”כ שנדמה שאפילו מגע נוצה עלול לשבור אותו ויחד עם זאת הוא איתן ועמיד מפני כל טלטלה שהיא.

    זהו סיפורה של לטיסיה(לטי) בת למהגרים ממקסיקו שחיים בשכונת עוני בארה”ב ומתמודדים יום אחרי יום עם תלאות חייהם, עם געגועים, עם תחושת החוסר שייכות.
    חייה של לטי רצופים החלטות כשכל החלטה משנה את חייה מקצה לקצה.
    בגיל 18 היא הפכה לאמא כשכל מעייניה היו נתונים להנאות הגיל. הוריה עימם היא חיה היו אבן היסוד בחייה עד שברגע אחד אבן היסוד הזו קרסה.
    בהחלטה נוספת עוזבת לטי את ילדיה לבד בבית ויוצאת למסע שישנה את חיי כול הסובבים אותה.
    הספר מלא בדמויות שסובבות את וסביב חייה של לטי ואחד הדברים היפים בספר הוא העומק שמקבלת כל דמות מה שיוצר משטח אנושי ומרגש מאין כמותו.
    עוד דבר נפלא בספר הוא שלל תיאורים מפורטים אך לא מכבידים. תיאור השכונה הדלה, שלוליות הבוץ והמזח, ציפורים במעופם וטיסות בהמראה מול בית קטן עם חצר ומרפסת בשכונה טובה יותר. תיאורים של אהבת בוסר בינו לבינה, אהבת נכדים לסבתם וסבם ואהבת נוצות הציפורים הנודדות.
    זהו סיפור על החלטות וחלומות, על אהבתה של אמא, על געגועים ופחדים ובעיקר זהו סיפור על אומץ ועל היכולת לחלום, להצליח ולעוף רחוק.
    הוצאת כנרת זמורה ביתן
    תרגום: אורטל אריכה

  4. נופר

    לא ביקשנו כנפיים

    זהו ספרה השני של הסופרת שכתבה את שפת הפרחים. הספר זורם מהעמוד הראשון, ממליצה בחום!
    מסופר על משפחה שגרה בסן פרנסיסקו בעיירה נידחת ליד מנחת מטוסים. האם, לטי, עובדת מסביב לשעון במספר עבודות בכדי לגדל את שני ילדיה.

  5. אפי (בעלים מאומתים)

    לא ביקשנו כנפיים

    ספר מעולה, מלא מסר שנשאר איתי אחרי . סיפור מרגש שמשלב אווירה משפחתית חמה וכובשת ,על מהגרים, עזרה הדדית וחברות .