0
0 הצבעות
1

מעטפות ריקות

אלונה גולן סדן

 37.00

תקציר

“מעטפות ריקות”, דרמה משפחתית המסופרת בגוף ראשון.

זהו סיפורה של ליאורה, בת להורים גרושים וילדה מוכה, אשר כל חייה מחפשת קשר ומשפחה, שולחת מכתבים נושאי תקוות ומקבלת בתגובה מעטפות שעבורה הן ריקות. אין בהן את החום והאהבה שהיא מבקשת בייאוש.

קוראים כותבים (1)

  1. עדי

    מעטפות ריקות

    מעטפות ריקות-אלונה גולן סדן
    סקירה

    לפעמים, כשאתם קוראים ספר, הוא כל כך מיוחד, עד שאתם מבינים מיד שהוא ילווה אתכם מעתה והלאה. זה בדיוק מה שקרה לי כשקראתי את ״מעטפות ריקות״.

    המסע של הגיבורה שלנו, ליאורה, מתחיל עוד לפני שנולדה. רוברט, אביה, הוא בן למשפחה מדרום אפריקה, שנשלח לישראל לדאוג קצת לעסקים בארץ. כמו בסרטים, רוברט מתאהב באמה היפהפיה של ליאורה בעוד שהיא מצידה, מנסה להתעלות מעל הבעייתיות שבחוסר המשיכה הפיזית אליו לעומת המשיכה שיש לה לכספו. היא זקוקה לריגושים, להערצה ולחיזורים. ולא סתם חיזורים, הם צריכים להגיע מגבר חזק ומצ׳ואיסטי. כזה שמדיף ניחוח של סכנה. את כל אלה מספק לה סנדרו, עובד וחבר של רוברט.

    כדי לא לפגום בחוויית הקריאה אספר רק שהמשולש הרומנטי הזה, כדרכו של כל משולש, מכיל שלוש צלעות. כיוון שלא ניתן לחיות במתכונת של גוף הנדסי לאורך זמן, נאלצת השלישיה להפריד כוחות. שתי צלעות מתוך השלוש יוצרות זוג. הצלע השלישית נותרת לבד . מכאן נסלל שביל ארוך של כאב ויסורים, התעללות, מחלות גוף ונפש, כמיהה בלתי פוסקת למשפחה חמה וחזרה כמעט אינסופית על טעויות מהעבר.

    גיבורי הסיפור נאלצים להתמודד, ביחד ולחוד, עם הקשיים שנכפים עליהם. חלקם מתכנסים בתוך עצמם בשתיקות כועסות, חלקם נאחזים במחלה קשה, חלקם בועט.

    ליאורה מחפשת דרך להתגבר על הסיוט המתמשך מבלי להישאב לתוך המערבולת המשפחתית שאותה היא נושאת על גבה מגיל צעיר. בכוחות בלתי רגילים, תעצומות נפש נדירות, לב ענק שיודע לסלוח ואופטימיות בלתי מתפשרת, היא מוכיחה שאפשר לנצח הכל גם אם גדלים בביתו של השטן.
    ליאורה מגלה שניצחון אמיתי אפשר להשיג רק אם עוברים תהליך פנימי עמוק וגם אז, הוא נגלה רק למי שמוכן לגעת בכאב מבלי לפחד. כדי להגיע אליו יש אמנם צורך בתמיכה חיצונית של חברים טובים ואנשי מקצוע, אבל מרגע שהונבט, אין עוד דרך חזרה לגהינום.

    ״מעטפות ריקות״ הוא ספר נדיר שנותן תקווה ומאיר את דרכו של כל מי שחווה התעללות בחייו.

    מומלץ בחום רב לכל אחת ואחד.

    גילוי נאות: זכיתי בהגרלה לכתיבת סקירה על הספר, ואני מודה לסופרת ולמנהלת קבוצת הפייסבוק ״מועדון קריאה לאוהבי ספרים״ על הזכות שנפלה בחלקי לסקור נושא כל כך חשוב.