0
0 הצבעות
10

בלי שם אמצעי

לי צ'יילד

 44.00

תקציר

ג’ק ‘בלי־שם־אמצעי’ ריצ’ר, זאב בודד, נווד אבירי, שוטר צבאי לשעבר, איש עקרונות, מאהב של נשים, נוקֵם ברָעים, הוא הגיבור האַייקוני של זמננו. לראשונה קובצו כל סיפוריו הקצרים לכרך אחד. שנים־עשר הסיפורים הללו שופכים אור חדש על עברו של ריצ’ר, על ילדותו ומשפחתו, על הדרך שבה התפתח והפך למי שהוא — נווד נצחי הנלחם את מלחמתם של הטובים בכוחות הרוע.

בלי תיק. בלי יעד. בלי שם אמצעי. לא משנה עד כמה ג’ק ריצ’ר יתרחק מהדרכים הסלולות, הבעיות תמיד יגיעו אליו. אלוהים יעזור להן.

לי צ׳יילד הוא מסופרי המתח המובילים בעולם. בכל עשרים שניות נמכר ברחבי העולם אחד מספריו על הגיבור שלו ג’ק ריצ’ר. ספריו מככבים בקביעות בראש רשימות רבי־המכר ומתורגמים ליותר מארבעים שפות. זכויות לעיבוד קולנועי נקנו לכולם.

“רובין הוד של זמננו! בעולם המבולבל והמטורף שלנו, כולנו רוצים להיות ג’ק ריצ’ר!” דיילי טלגרף

“לי צ’יילד הוא נער הזהב של עולם המתח האמריקני.” לוס אנג’לס טיימס

קוראים כותבים (10)

  1. yaelhar

    בלי שם אמצעי

    ללי צ’יילד יש רק דמות אחת, ג’ק ריצ’ר, שמככבת בכל 24 הספרים שכתב. יש עוד סופרים שמשתמשים בדמות קבועה בסידרת ספרים שכתבו, וזכור במיוחד סר קונן דויל עם שרלוק הולמס הנצחי, המסרב למות כבר מעל 100 שנה.
    אני מניחה שצ’יילד טרם סיים לעצב את דמותו של ריצ’ר. לפי הספר הזה הוא ממשיך לתהות על קנקנו, בוחן את גבולותיו ואת מקורותיו. מה שבולט פה הוא שהוא ממשיך להפוך את ריצ’ר לבשר ודם כדי שיוכל להמשיך ולכתוב עליו, כי נראה לי שאם הסופר מתייחס לגיבורו באמון הוא מצליח לשכנע את הקוראים שהדמות שברא היא אמינה. ובמובן הזה יש דמיון בין לי צ’יילד לסר קונן דויל: שניהם כותבים על הדמות שבראו כאילו היתה יכולה להתקיים והקוראים של שניהם מאמינים להם.
    https://simania.co.il/showReview.php?reviewId=105670

  2. שוש

    בלי שם אמצעי

    קובץ ספורים קצרים מתקופות שונות בחייו של הגיבור האולטימטיבי – ג’ק ריצ’ר. הסיפורים הראשונים מרתקים ומעניינים מאוד. האחרונים – קצת פחות…אבל בזכות כשרונו העצום של לי צ’ילד, הספר כולו נקרא בנשימה עצורה.. בסגנון כתיבתו הייחודי, גורם הסופר לקורא לחכות כל הזמן לשיא המתח, לראות מה יקרה בעמוד הבא. מומלץ.

  3. גדעון

    בלי שם אמצעי

    למי שקרא כמה סיפורים על ג’ק ריצר, אהב את הדמות ורוצה להכיר אותה יותר, הספר בלי שם אמצעי הוא קריאה מעניינת. הדמות מוצגת יותר לעומק, עם צדדים שונים ומפתיעים ובכלל זו גישה חיובית לתת לנו הצצה נוספת לחייה

  4. נחמיה (בעלים מאומתים)

    בלי שם אמצעי

    לי צ’יילד כמו לי צ’יילד, ספר זורם לנמלי תעופה. לא הספר הכי מותח והכי מעניין שלו, אבל עושה את העבודה.

    לא

  5. נחמיה (בעלים מאומתים)

    בלי שם אמצעי

    לי צ’יילד כמו לי צ’יילד, ספר זורם לנמלי תעופה. לא הספר הכי מותח והכי מעניין שלו, אבל עושה את העבודה.

  6. לאה

    בלי שם אמצעי

    בעיני, זה ספר שפונה בעיקר לקהל השבוי שכבר מכיר ואוהב את ריצ’ר. זה שסקרן לדעת עליו עוד קצת, זה שמבין את הדמות ויודע לחבר בין הידע שכבר יש לו עליה לסיפור הקצר, השלדי לפעמים.

    יש בספר גם הצצה ל”מפעל”, לפס הייצור של הספרים של ריצ’ר. וגם זה מעניין בעיקר את מי שכבר מכיר ואוהב. חלק מהסיפורים נראים כמו בסיס לסיפור ארוך שצ’יילד החליט להשאיר כמו שהוא, כבסיס. אפשר לדמיין אותו לוקח את השלד הזה, מעבה אותו, טווה מעליו רשת של קורים, תיאורים, הרחבות. חלק מהסיפורים נראים כמו משהו שהיה יכול להוות פתיחה לספר שלם.

  7. לילי

    בלי שם אמצעי

    תריסר הסיפורים שבאסופה שופכים אור חדש על עברו של ריצ’ר, על ילדותו ומשפחתו. כך למשל אנו פוגשים לראשונה באביו של ריצ’ר, “קפטן סטן ריצ’ר מחיל הנחתים האמריקני” (עמוד 57). טיפוס קשוח ו”גבר שקט מטבעו” (עמוד 65), שניכר שהוריש את הקשיחות הסטואית שבו לבנו. בין היתר אנחנו פוגשים בריצ’ר הילד באויקנאווה ב-1974 ובריצ’רהנער ברחובות ניו-יורק של 1977, שם הוא מזהה אל נכון רמז שיוביל בהמשך ללכידתו של הרוצח הסדרתי “בנו שלסאם”. הסיפור המוצלח והמרתק מכולם בעיני הוא “עמוק מבפנים”, שמתרחש בשנת 1986, במהלכו נדרש ריצ’ר לאתר בוגד העובד בשירות הסובייטים.

    לא תמיד הרעיון הזה של להעביר בלש מספר מתח באורך מלא לסיפורים קצרים עובד. אצל הרקול פוארו של כריסטי, למשל, זה לא עבד. לפיליפ מארלו של צ’אנדלר, דווקא כן. לריצ’ר זה עבד ובגדול.

  8. יערה

    בלי שם אמצעי

    ספר נתח נוסף של לי צ׳יילד. אם אהבתם את הספרים הקודמים המספרים על ג׳ק ריצר בוודאות תאהבו גם את זה! מומלץ!

  9. יערה

    בלי שם אמצעי

    ספר נתח נוסף של לי צ׳יילד. אם אהבתם את הספרים הקודמים המספרים על ג׳ק ריצר בוודאות תאהבו גם את זה! מומלץ!

  10. יהודה

    בלי שם אמצעי

    הרבה פחות טוב מספר באורך מלא, אבל מי שאוהב את ריצ’ר יאהב גם את הסיפורים הקצרים עליו