0
0 הצבעות
2

מאתרת הילדים

רנה דנפלד

 38.00  29.00

תקציר

לפני שלוש שנים נעלמה מדיסון קאלבר כשיצאה עם הוריה לבחור עץ לחג-המולד ביערות אורגון. היא אמורה להיות בת שמונה היום – אם היא שרדה. הוריה של מדיסון, הבטוחים שמישהו חטף את בתם האהובה, פונים בייאושם אל נעמי, בלשית פרטית עם כישרון יוצא דופן לאיתור ילדים שנעלמו. נעמי, הידועה הן על ידי המשטרה והן על ידי ההורים שאת ילדיהם גילתה בעבר כ”מאתרת הילדים”, היא תקוותם האחרונה.

חיפושיה של נעמי לוקחים אותה אל היערות הקפואים והמסתוריים של צפון-מערב ארצות-הברית, ובה בעת מחזירים אותה אל עברה שלה – עבר המורכב מרסיסי זיכרונות בלבד. היא מסוגלת להיכנס אל מוחם של ילדים כמו מדיסון, כי היא עצמה הייתה פעם ילדה שנעלמה.

ספרה של רנה דנפלד, המסופר לסירוגין דרך קולה של נעמי וקולה של מדיסון, הילדה הנעלמת, הוא סיפור מותח, מצמרר וקורע לב על גאולה, על הקו הדק שבין מציאות לזיכרונות, ועל היכולת האנושית המופלאה לשרוד גם במצבים האפלים ביותר.

קוראים כותבים (2)

  1. עינת

    מאתרת הילדים

    ספר מתח משובח ביותר. למרות שכתוב בגוף שלישי אני מאוד נהנתי ממנו. ספר שהעלילה מתפתחת בתורה מעניינת. ממליצה בחום

  2. yaelhar

    מאתרת הילדים

    ילדה בת שש נעלמה לפני 3 שנים ביער באורגון המושלגת, ונעמי “מאתרת הילדים” מתגייסת למצוא אותה. זה הסיפור? לא ממש אם כי זה מה שמסופר פה.
    הסיפור עוסק בהישרדות, התמודדות עם מציאות קשה מנשוא וחוסר אונים. אנשים שחוו טראומה הורסת-אישיות, שאינם מסוגלים להימנע ממנה, והם שוכחים. וברבות השנים הם עושים משהו עם החוויות האיומות, הרגשות שלא היה להם מוצא, האשמה. לעתים הם עושים את מה שרע: הופכים מתעללים בעצמם וחוזרים על המעשה מנקודת ראותו של המתעלל. לפעמים הם מתעלים את רגשותיהם לעזור, להציל, לפתור. זה מה שעשתה נעמי.

    הספר כתוב היטב, בבהירות ואמינות. מחביא מאחורי הסיפור שובר הלב אמיתות ואבחנות לגבי מהות החיים אחרי פגיעה. את האהבה שהקורבנות חייבים להרגיש, אם חפצי חיים הם, גם אם מושא האהבה הוא רע. את עולם הדמיון אליו הם בורחים כדי לשרוד ואת התקווה שהוא מספק.
    https://simania.co.il/showReview.php?reviewId=108182