0
0 הצבעות
3

פרשת קוליני

פרדיננד פון שיראך

 37.00

תקציר

במשך שלושים וארבע שנים עבד פבריציו קוליני כמכונאי מומחה במפעל של מרצדס בנץ: אדם שקט וחרוץ, שלא דבק בו רבב. עד שיום אחד הוא נכנס למלון בברלין וללא כל סיבה נראית לעין רוצח את האורח המתאכסן בסוויטת ברנדנבורג.

קוראים כותבים (3)

  1. yaelhar

    פרשת קוליני

    טורד מנוחה.
    ספר קטן, מתואר תאור לא מדוייק וממעיט בערכו כ”מותחן משפטי”. הוא הצליח להתגנב אלי בלי שארגיש, וקראתי אותו בנשימה עצורה למרות שבעמודים הראשונים כבר ידוע מי נרצח, מי רצח ומי הסניגור. הכתיבה עניינית וחפה מקישוטים והנחות – הסופר אינו מתעכב בדרך כלל על תאורים ומספר את הסיפור כמעט בלי להביע דעה והתוצאה מצמררת.

    בשנים האחרונות קיבלה המערכת השיפוטית והחוק שהיא מְתָפְעֶלֶת מישנה חשיבות. הפכנו את “החוק” ואת “שלטון החוק” לדת החדשה שלנו. אנחנו מקדשים אותם ולא נותנים את הדעת לעובדה שבני אדם ממוצעים – לאו דווקא אפלטון וסוקרטס – הם אלה המחוקקים את החוקים, והמערכת שאנו כה מתפארים בה היא תוצאה בה אנשים גייסו רוב כדי שהאינטרסים שלהם יהפכו לחוק, אותו אנו כה מעריכים. ולעתים קורה ש”החוק” ו”הצדק” רחוקים מאד האחד מהשני.

    פרדיננד פון שיראך הוא עורך דין וסופר. הוא גם נכדו של אחד מראשי המשטר הנאצי, שהורשע במשפטי נירנברג ונידון ל-20 שנות מאסר. המסקנה שלי אחרי שקראתי את הספר – שילדיהם ונכדיהם הם האויבים הנחושים ביותר של הדור ההוא, שלפרק זמן קצר וקטלני היו אדוני העולם וחייהם של אחרים.
    https://simania.co.il/showReview.php?reviewId=61034

  2. נטעלי

    פרשת קוליני

    עבר זמן מה מאז שקראתי את הספר ולכן איני יכולה לכתוב עליו תקציר – אבל אני זוכרת שנהניתי מאוד מקריאתו, ושמדובר במותחן סוחף. ממליצה מאוד גם על ספר אחר של הסופר בשם ״פשעים״, אסופת סיפורים קצרים ששאובים מעבודתו של הסופר כעו״ד פלילי.

  3. שאול (בעלים מאומתים)

    פרשת קוליני

    מותחן “קומפקטי” שאינו “נמרח, על פני מאות עמודים שלא לצורך. הצמצום בכתיבה נותן לספר עוצמה מיוחדת המתווספת לסיפור עצמו. המחבר הוא משפטן ידוע ומנוסה בגרמניה, והניסיון והידע שלו משתקפים היטב בספר שהביא גם לתהליך של בחינה מחודשת של פרק בהיסטוריה המשפטית והכללית של גרמניה. נקרא בשטף ואין בו כמעט מילה מיותרת. ממליץ מאד