0
0 הצבעות
1

גרעין של אמת

זיגמונט מילושבסקי

 37.00

תקציר

עם התפרקות נישואיו עוזב התובע המשטרתי תיאודור שצקי את משטרת ורשה ועובר לעיר השדה סנדומייז´. בעיר הציורית והמנומנמת, העשירה במוזיאונים ובכנסיות, נמצאה גופת אישה מנוקזת מדם, ובקרב תושבי העיר עולה החשד שהרצח נעשה כחלק מפולחן יהודי. כזר בעיר, שצקי נאלץ לחקור את הרצח כמעט בכוחות עצמו תוך שהוא מתמודד עם רווקותו המחודשת.

עלילה מרתקת, גיבור כריזמטי חד-לשון ותיאור רגיש של מהלך החקירה מתלכדים לכדי רומן מתח משובח הבוחן כיצד החברה הפולנית המודרנית מתמודדת – או מתחמקת מהתמודדות – עם הזיכרון ההיסטורי של האנטישמיות במהלך מלחמת העולם השנייה ומיד לאחריה.

“מיל ושבסקי מביט באופן מרתק בחברה הפולנית המודרנית ברומן בכיכובו של התובע המשטרתי תיאודור שצקי. הקוראים ירצו לדעת יותר על דמותו המורכבת ומעוררת האהדה”

Publishers Weekly (Starred Review)

“הרומן נפתח במעשה רצח ומתפתח לכלל עלילה הדוקה וקצבית…חייו הפרטיים הסוערים של התובע תיאודור שצקי תופסים את מרכז הבמה”

Oxford Times

קוראים כותבים (1)

  1. yaelhar

    גרעין של אמת

    הספר כתוב טוב, מעניין בסיפור המתח וגם בסיפור הרקע המורכב של פולין – נושא שעד כה לא נתקלתי בו בספרים. יש לציין שהסופר שואב ממקורות מגוונים יותר מכרגיל: אמנות, ספרות ושירה, קולנוע, היסטוריה וארכיטקטורה מוזכרים פה באופן אסוציאטיבי וחינני. הוא עניין אותי למדי למרות שריבוי הנושאים “העיקריים” שבו גורמים לספר לסבול לעתים מהפרעת קשב וריכוז. למרות זאת האמנתי שכוונותיו של מילושבסקי טהורות: “הוא האמין שמלים על שנאה מובילות לשנאה, מלים על אלימות – לאלימות ומלים על מוות – למוות. כל טבח של בני אדם התחיל מדיבורים”
    https://simania.co.il/showReview.php?reviewId=82305