0
0 הצבעות
0

נאחז בסבך

חיים נבון

 37.00

תקציר

הגותו של הרב יוסף דב סולובייצ’יק נוצקה בליטא הישיבתית, חושלה בברלין האקדמית, לוטשה בין רחובות המסחר של ארצות הברית ונשאה מבטה לבניין המתחדש בארץ ישראל. אך כל המרחבים הללו מעולם לא ניתקו את הגותו משורשיה העמוקים – חדרי לבו הסוער.

מחשבתו של הרב סולובייצ’יק נוסקת מתוך בית המדרש לגבהים פילוסופיים ומטאפיזיים אך תמיד חוזרת ונוחתת אל החיים היהודיים הממשיים, כאן ועכשיו. חשיבות מיוחדת נודעה בהגותו ללימוד התורה, יסוד היסודות של החיים הדתיים.

הרב סולובייצ’יק הוא אחד מענקי המחשבה היהודית בעידן המודרני, אך לרבים נותרה הגותו כספר החתום. הספר נאחז בסבך פותח שערים להגותו של הרב סולובייצ’יק, ומיטיב לתאר את עיקרי יסודותיה. הקורא מתוודע כאן לתמצית הגותו התוססת של ענק בן תקופתנו.

נאחז בסבך מתאר בצבעים חיים את לבטיה ונבכיה של הגות שהיא בעת ובעונה אחת מסורתית מאוד ומודרנית להפליא. מבעד למילים ובינות למשפטים יפגוש הקורא לא רק את השקפותיו של הרב סולובייצ’יק, אלא גם את רוחו החיה.

הרב חיים נבון כתב חמישה ספרי עיון בנושאי יהדות, בהם הגדר הטובה וגשר בנות יעקב ואת ספר הפרוזה 831 כיום הוא מכהן כרב קהילה במודיעין, ומלמד יהדות במוסדות רבים ברחבי הארץ.

קוראים כותבים

אין עדיין חוות דעת.