0
0 הצבעות
0

יהלום שחור

איציק גלעד

 37.00  29.00

תקציר

להב 433, היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן, מנהלת חקירה סמויה בחשד להברחת יהלומים בהיקף של מאות מיליוני שקלים מרוסיה לישראל. החקירה, שם קוד “יהלום שחור”, החלה בעקבות מעצרו בנתב”ג של איש-עסקים מוכר, שהבריח יהלומים על גופו. האיש הודה והסכים לשמש עד מדינה. למחרת פשטה המשטרה על משרדי חברת RAD בבעלותו של איש-העסקים רפאל אברמוב, בבורסה ליהלומים ברמת-גן. הוחרמו מסמכים ויהלומים ונעצרו בכירים בחברה, בהם בנו של אברמוב.

ימים ספורים לאחר שנחקרה במשרדי להב 433, נמצאה מנהלת החשבונות של תאגיד RAD ללא רוח חיים בחזית הבניין בו עבדה. המשטרה נוטה לקבוע שהאישה, נשואה ואם לשלושה, שמה קץ לחייה בקפיצה מהקומה העשירית של הבניין. המניע: דיכאון נפשי עמוק.

הנהלת RAD, מצידה, ממהרת לטעון שאין כל קשר בין פרשת ‘יהלום שחור’ ולהתאבדותה של מנהלת החשבונות.

מנגד, משפחתה של המנוחה דוחה על הסף את הערכת החוקרים שמדובר בהתאבדות. בעלה טוען בתוקף שאשתו נרצחה, ודורש מהמשטרה שתנהל חקירה פלילית לגילוי הרוצח או הרוצחים.
החשוד העיקרי בפרשת ‘יהלום שחור’ הוא המיליארדר היהודי-רוסי רפאל אברמוב, בעליו של תאגיד RAD, שעסקי היהלומים שלו חובקי עולם. הוא מוצא מקלט ברוסיה, ומסרב להגיע לישראל לצורך חקירה בעניין רשת הברחת היהלומים שהוא, לכאורה, מנהל.

בתוך כך מתברר שמותה של מנהלת החשבונות הוא קצה קרחון של עיסקה סיבובית מתוחכמת בעלת השלכות כלכליות-פוליטיות כבדות משקל, שבמרכזה מנהיגי המעצמות הגדולות ארצות-הברית ורוסיה.

קוראים כותבים

אין עדיין חוות דעת.