0
0 הצבעות
0

שוויצריה זה כאן

אורית וולפיילר

 34.00

תקציר

כל הגיבורות שבקובץ הסיפורים “שווייצריה זה כאן” נמצאות על סף התמוטטות רגשית או אובדן שליטה. הן חיות בחוסר נחת ובתחושת אי־סיפוק, ועולמן מלא בחרדות יומיומיות והרות גורל כאחד. למשל, צעירה בשם מירי, שמגיעה לביקור מולדת ומתלבטת איך לספר להוריה שהחליטה להפסיק את לימודיה ולטפל בקשישה גרמנייה שאליה נקשרה. או אם חרדתית העסוקה במהלך טיסה במחשבות על בנה הקטן ועל רגע הפרידה הסופי ביניהם, שיתגלם ביום גיוסו לצה”ל. או אישה שחרדה למצבה הבריאותי, ושעותיה הטרופות מתערבלות בקורותיהן הבדיוניים של אם ובת מ ֵספר שאותו היא קוראת.

אלא שמתחת למעטה אי־הנחת והתסכול של הגיבורות יש בכל אותם סיפורים גם הרבה רגעים של חסד וחמלה, של געגועים לבית ושל אהבת אדם. ערוצי הרגש הנסתרים הללו הם כמו שני זוגות רגליים של אם וילדהּ, הנכרכים אלה באלה מתחת לשמיכה, רגע לפני שייפרדו לעד.

ההומור הפרוע והדמיון חסר הגבולות של ְמחברת הסיפורים, אורית ווֹלַפייֶלר, משמשים לרקיחת עלילות פנטסטיות שבמרכזן, בין היתר, אישה בודדה שמוצאת מקלט בתוך בּיצת תרנגולת, ואפילו מלכה בריטית ידועה שמתקשה להסתגל לסייגי המלוכה ולכך שנאסר עליה לגעת בידיים חשופות בכל יצור חי… התוצאה היא קובץ סיפורים מקורי, נועז וחתרני, ספק סוריאליסטי ספק היפר־ריאליסטי, הבורא שפה חדשה ומעמידבמרכזו עולם מופלא, מוזר וללא ספק – בלתי נשכח.

“שווייצריה זה כאן” הוא ספרה הראשון של אורית וולפיילר, בוגרת החוג ליחסים בינלאומיים והחוג ללימודי מזרח אסיה באוניברסיטה העברית.

קוראים כותבים

אין עדיין חוות דעת.