0
0 הצבעות
5

נר האמונה

אילן גוייכמן

 37.00

תקציר

אָנִידְוְוִיר, עיר נמל שלווה אך שוקקת חיים הידועה בכינוי “כוכב המערב של ממלכת אָלְדָרְלוֹס”, צוללת באישון לילה לכאוס מוחלט שתחילתו ברצח מזעזע.

מאריק מור, אדם מריר ובודד שהפך לפני שנים לצל חיוור של האגדה שהיה בעבר, מנסה לסייע בפענוח הרצח, ובעל כורחו נגרר למאבק קטלני באויבת חידתית, מסוכנת וערמומית, שאינה בוחלת בשום אמצעי להשגת מטרותיה.

לזירת הרצח נקרא אָטְרִיאָן נָדָלַה, חייל טירון במשמר העיר. תמימותו וחוסר ניסיונו של אטריאן מובילים אותו ליפול במלכודת מסוכנת, והוא נאלץ לחפש עזרה מחוץ לגבולות החוק.
טָנָלְיַה אָמוֹן, אשתו של אטריאן, חיה חיים כפולים. החלטה שגויה אחת ממוטטת כליל את עולמה, מעמידה אותה בפני סכנת מוות ומאלצת אותה לנטוש את ביתה באישון ליל.
בזמן שהעיר נגררת למאבקי כוח ומזימות שעלולים להחריב את הממלכה כולה, נדרשים מאריק, אטריאן וטנליה לחשוף את זהותה של האויבת המסתורית.

נר האמונה הוא ספרו הרביעי של אילן גוייכמן.

קדמה לו טרילוגיית הספרים אסירי הנבואות – תחיית האגדות, מגן הלהט ומישורי הטבח (הוצאת ידיעות ספרים-משכל).
אילן, יליד 1983, נשוי, אב לשניים + כלב ומתגורר באשדוד.

קוראים כותבים (5)

  1. לימור

    נר האמונה

    ספר מתח טוב, כתוב בצורה טובה, העלילה מעניינת באופן אישי נהנתי לקרוא, וממליצה לכל חובבי הזאנר.

  2. אילן

    נר האמונה

    ביקורת וסקירה מאת תמר גור:
    מאריק מור רוצה להתאבד. הוא מגיע לנמל, ושם הוא מוצא את עצמו עד למוות של אדם שכנראה נרצח. בגלל שהותו במקום הוא הופך גם להיות חשוד מרכזי.
    לגיבור שלנו מצטרפים כמה גיבורים נוספים: אטריאן, חייל צעיר רודף צדק שמנסה להבין האם מנסים לטייח את הרצח ולמה, וטנליה – אשתו של אטריאן – שאנחנו מגלים שהיא לא בדיוק מי שהיא אמורה להיות.
    השלושה האלו, כל אחד בנפרד ולפעמים גם ביחד, צוללים לפרטי התעלומה ונלחמים בכוחות שפוגעים בעיר.

    לא תמיד קל לצלול לספר פנטזיה חדש. בליל של שמות, מנהגים, פריטי לבוש, איזורים בעיר, מושגים, מאכלים וצלילים תמיד נזרקים עלינו כבר בפרק הראשון וצריך לנסות לעשות אחרי הכל. לכן לקחתי נשימה עמוקה לפני שהתחלתי את הספר. אבל להפתעתי, הספר מתחיל דווקא בתעלומת רצח מסתורית, וכל שאר תיאורי הפנטזיה מקבלים דגש לאט לאט בהדרגה ולא מעמיסים על הקורא מהרגע הראשון.
    הספר לא ארוך (כמעט 300 עמודים), מה שמצד אחד הופך את העלילה לממוקדת ולא נמרחת ומייגעת. מצד שני אני חושבת שהיה מקום להרחיב יותר על חלק מהדמויות והרקע שלהן.
    העלילה סוחפת ומרתקת וקראתי את הספר כמעט ברצף בשבת.

    האמת שאם הייתי רואה את הספר על המדף כנראה שהייתי מתעלמת ממנו כי “נר האמונה” היה נשמע לי כמו ספר עיון ביהדות, ולא ספר פנטזיה, אז אל תתנו לזה לבלבל אתכם. כמובן שאם הייתי מסתכלת קודם על הכריכה המהממת הייתי מבינה שזה ספר פנטזיה.

    חייבת להוסיף לשבחו של הספר, שלמרות (ואולי בזכות?) שיצא בהוצאה פרטית, ובניגוד להרבה ספרי פנטזיה אחרים שיצאו בהוצאות מפורסמות יותר (כן ספרי רובין הוב, אני מסתכלת עליכם) – הספר עבר עריכה/הגהה מצוינים ולא מצאתי אפילו טעות הקלדה או שגיאת כתיב אחת.
    מומלץ לחובבי פנטזיה ומתח.

  3. אילן

    נר האמונה

    ביקורת וסקירה מאת סיון באלטר:
    “נר האמונה” מאת אילן גוייכמן הוא ספר מלהיב עם עלילה סוחפת שאין בו רגע דל, ודמויות שקל להזדהות איתן כבר מהרגע הראשון.
    מאריק מור השקוע ביגון מאחר וימי תהילתו הפכו לבושה וקלון, נקלע לגמרי במקרה לזירת רצח מחרידה, וביחד עם אטריאן, חייל צעיר החרד לעתידו הוא נסחף למאבק על חייו, על כבודו ועל קיום העיר כולה. כאשר המאבק ביריבים אנושיים מתערבב ביריבים על טבעיים, וכמובן שהמאבק הקשה מכל הוא נגד עצמו, בייאושו ובחוסר אמונתו. במהלך הסיפור מאריק חייב למצוא בתוך עצמו את כוחותיו שאבדו לו כדי להציל את העיר.
    מומלץ בחום לכל מי שאוהב פנטסיה קצבית ומותחת שאין מה רגע לנשימה.

  4. אילן

    נר האמונה

    ביקורת וסקירה מאת יניב רוזנפלד כהן:
    נר האמונה/אילן גוייכמן, הוצאת איפבליש
    אתחיל מכך שזהו הספר הראשון של הסופר שאני קורא בתמורה לסקירה הוגנת. ואיך שלא מסובבים את זה- נהניתי ממנו!

    העלילה מתחילה בלילה חשוך בעיר אנידוויר המכונה “כוכב המערב” של ממלכת אלדרלוס. אדם בשם מאריק מור בעל עבר מסתורי מנסה לשים קץ לחייו העלובים, כשהוא מרגיש שהגיע לתחתית החבית. במקום להתאבד, הוא נקלע בעל כורחו לזירת רצח שממנה עולות שאלות מסוכנות. משם העלילה הולכת ומסתעפת ממש עד העמודים האחרונים.

    מה אהבתי בספר?
    הספר ערוך היטב והפתיע לטובה מהבחינה זו. הרבה ספרים בהוצאה עצמית או קטנה נוטים ליפול בשגיאות לא הכרחיות ומציקות. כיף שכאן הקריאה הייתה זורמת.
    עלילת הספר נקראת בקלות רבה, למרות שפועלות בין דפיו דמויות רבות של גנבים, רוצחים, שדים, חיילי משמר העיר ופנאטים דתיים. ועוד יותר נחמד- הספר מתחיל חזק ורק הולך ומגביר קצב. אני הצלחתי לקרוא את רובו ביום אחד.

    מבחינתי, אחד הדברים החשובים לי בכל ספר הן דמויות משכנעות שמתמודדות עם החיים האמיתיים בלי לעגל פינות. כאן הרגשתי שרוב הדמויות הן אכן רב ממדיות (טנליה וביארה, אתן מלכות לא משנה איך השיער שלכן נראה), וכך התנגשות אינטרסים וזיקוקים מובטחת. העולם של הסופר מלא ביצורים ומיתולוגיה מקורית שעניינה אותי והעניקה לו עוד רובד.

    מה פחות אהבתי?
    השם של הספר מטעה ומזכיר איזה ספר רוחניקי או עזרה עצמית (סבבה למי שמעוניין אותו, אותי לא ממש). אל תיפלו במלכודת הזו!
    לחלק מהדמויות כמו למשל אטריאן לא התחברתי. זאת אומרת יש תמימות ויש: “היי, אני אטריאן. נולדתי אתמול והיום אני חייל במשמר העיר”. כנראה עניין של טעם אישי. לפעמים הרגיש לי קצת “נוח” מדי כשדמויות כמו זו של מאריק מור הצליחו לפתור בעיה ממש ברגע האחרון בזכות אמונתם. לא שכולם חייבים למות כמו בעונות הראשונות של “משחקי הכס”, אבל הייתי מנסה לבנות רמת אמינות קצת גבוהה יותר.
    גם הקטעים שבהם מעטים מנצחים רבים להחריד לא לגמרי החליקו לי בגרון. ולבסוף- לדעתי לא היה צורך בעולם פנטזיה מפותח עד כדי כך כפי שיצר הסופר. רובה של העלילה מתמקדת באינדוויר עצמה וחבל ליצור משהו שהשימוש בו פשוט לא עד כדי כך משמעותי.

    שורה תחתונה- ספר קולח, מלא אקשן וסופסוף ישראלי מהז’אנר שהצליח לתפוס אותי ברוב הדברים מההתחלה ועד הסוף. מומלץ לחובבי פנטזיה, יש טריגרים פה ושם אז אולי 16+.

  5. אילן

    נר האמונה

    מתוך הביקורת והסקירה באתר של “שיממון מוסיף המון”:
    הספר יתאים במיוחד לחובבי עולמות פנטזיה קלאסיים שמחפשים עלילה קצת פחות גנרית, ולתומכי ומפתחי הפנטזיה הישראלית – אם יש ספר פנטזיה ישראלי שראוי לתמוך בו, זה הספר…
    זה בהחלט לא ספר פנטזיה כבדה אלא מתחיל בכלל כתעלומת רצח – כמעט כמו ספר מתח רגיל. כמו כן, הספר היה מלא באקשן ולא חפר לרגע. מי שחובב סרטי פעולה ומשתעמם בקלות – מהבחינה הזו הספר לא יאכזב אתכם…
    בנוסף, הדמויות היו עשויות היטב: אטריאן הצליח להיות אבא-תרזה בדרך חמודה כזו, בלי לעצבן או לגרום לי לגלגל עיניים, וטנליה היתה badass-ית כלבבי…
    ואכן, מדובר בספר הפנטסיה הישראלי הכי טוב בארץ, לדעתי, וספר הפנטסיה הישראלי הראשון שהצלחתי לסיים מאז שחר הימים – בהחלט הישג כביר. אם זה מסקרן אתכם (ולו רק כי אתם רוצים לכתוב ספר בעצמכם ורוצים לדעת עם מי אתם צריכים להתחרות) אתם מוזמנים לנסות ולקרוא אותו.

    לסקירה המלאה:
    https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=869328920117651&id=519152325135314&__tn__=K-R