0
0 הצבעות
0

מול שמים ריקים

עירית דנקנר-קאופמן

 37.00

תקציר

“אתה צודק, המורה, חיכו לבֵן. אח של אבא שלי – אורי – נהרג במלחמת השחרור, ואני נולדתי אחרי נס קום המדינה, אז אב’שלי חיבר בין אורי לאלוהים. כי אורי עכשיו בשמים, אצל אלוהים.”

אוריאלה, גיבורת הספר, מתקרבת לגיל השלישי. היא נשואה לרופא נשים מקסים, מגדלת שני ילדים מתבגרים וחיה בבית יפהפה ומרשים. אבל היא נושאת את מבטה אל השמים, ומתוך הנוחוּת של הבורגנות הישראלית – המעלה על נס יופי, כסף ומעמד חברתי – היא יוצאת למסע עיקש שתכליתו לרפא את פצעי הילדות ולהתפייס עם החיים. מול שמים ריקים הוא רומן מאלף ורב-עוצמה, המיטיב לתאר את היופי העדין השזור בחיים ולצדו את נימי-נימיו של הכעוּר והאפל. בכישרון מפעים משרטטת עירית דנקנר-קאופמן את הפגיעות והחספוס של אוריאלה, ומזמינה את הקורא לחוות את המורכבות מכמירת הלב של הקיום האנושי.

“מה רוחש באמת מתחת לפני השטח המהוגנים למראית עין של משפחה בורגנית אמידה?ביד בוטחת, בישירות ובהבנה מעמיקה את נפש האדם, חושפת עירית דנקנר – קאופמן בספרה החדש טפח אחר טפח את הסודות האפלים הממלאים את עברה של הגיבורה הראשית ומשרטטת ביד אמן עולם של יצרים, טירוף ואמיתות מצמררות. ספר שאיש מקוראיו לא יוכל להישאר אדיש כלפיו”. חיים באר

קוראים כותבים

אין עדיין חוות דעת.