0
0 הצבעות
1

איילין

אוטסה מושפג

 37.00

תקציר

אווירת חג המולד הקרב ובא לא מעודדת במיוחד את איילין דנלופ, צעירה צנועה אם כי יוצאת דופן, הלכודה בין חובת הטיפול באביה השתיין לעבודתה בתור מזכירה במוסד לעבריינים צעירים, שמזמנת לה זוועות יומיומיות משלה. איילין מטפחת בלהט טינות ותיעוב עצמי ומכלה את ימיה בפנטזיות משונות ובחלומות הימלטות אל העיר הגדולה. בינתיים היא מעסיקה את עצמה בגנֵבה מחנויות, במעקבים

חשאיים אחרי סוהר שרירי בשם רנדי ובהתמודדות עם הצרות שגורם אביה, שהולך ומאבד את שפיותו. כשיפהפייה זוהרת וחייכנית מפציעה על הבמה בתור היועצת החינוכית החדשה של המוסד, איילין נשבית בקסמה ולכאורה נדמה שחברות פלאית צומחת בין השתיים.

אלא שבפיתול עלילתי בסגנון היצ׳קוק, מסירותה של איילין לידידתה החדשה הופכת לשותפות לפשע שכמוהו לא העלתה איילין בדמיונותיה הפרועים ביותר. רומן הביכורים של אוטסה מושפג, אחת הסופרות הצעירות הבולטות בארצות הברית, זכה בפרס פן המינגווי והיה מועמד ברשימה הקצרה לפרס בוקר בשנת 2016.

“איילין היא אחת הדמויות הכי משונות ודפוקות שנתקלתי בהן בספרות, ועם זאת, בדרכה הייחודית, היא מעוררת חיבה יותר מכל החריגים אי–פעם. סמכו עליי, עוד לא קראתם שום דבר שדומה ל‘איילין‘, אפילו קצת.״
וושינגטון פוסט

קוראים כותבים (1)

  1. yaelhar

    איילין

    החיים של איילין איומים. היא בת 24, חיה בבית עם אביה האלכוהוליסט המאבד את שפיותו, בו היא מטפלת בערך ואותו היא שונאת בערך ותפקידה לקנות בקבוקי ג’ין שאביה צורך בכמויות והיא לפעמים משתתפת בשתייתם. הבית בו היא חיה מוזנח ומלוכלך, היא עצמה מוזנחת ומלוכלכת, לובשת את הבגדים הלא-מתאימים לה של אמה שמתה לפני 5 שנים, נוהגת במכוניתו הישנה של אביה שרשיונו נשלל, ישנה בעליית הגג על מיטה מתקפלת וחיה רק בראשה.
    איילין עובדת כפקידה בבית סוהר לנערים עבריינים, אין לה קשר אנושי עם אף אדם, לא עם איש מהעובדים איתה, שלא לומר עם הנערים הכלואים. היא מרגישה משונה ומכוערת, מרוכזת בעצמה וחסרה לחלוטין יכולת אמפתיה לאחרים. הבידור שהיא מספקת לעצמה הוא פנטזיות מיניות משונות וגניבות קטנות בחנויות.

    זה ספר ביכורים נפלא שזכה בפן-המינוויי והיה מועמד לבוקר ב-2016. בכתיבה מעולה היא מפיחה חיים בדמויותיה, כולל בדמויות המשנה שלפעמים תיאור בן משפט אחד נותן להן נוכחות ופנים ומשתלב היטב בעלילה. חרף הסיפור המוזר והדמויות המוזרות והעלובות, מושפג מצליחה לשכנע את הקורא שמדובר באנשים חיים ונושמים ושהסיפור קרה – או יכול היה לקרות.
    https://simania.co.il/showReview.php?reviewId=114161