0
0 הצבעות
0

הפסיכוגרפיה של הילד

ד"ר יונתן שתיל

 37.00

תקציר

הפסיכוגרפיה היא שיטה ייחודית ויצירתית לפיתוחן של היכולות הגרפיות של הילד בציור ובכתיבה. המחבר חושף את שלבי ההתפתחות הגרפיים הטבעיים של הילד מגיל שנתיים ועד שש, ומראה כיצד ליקויי כתיבה בבית הספר קשורים לקשיים בהתפתחות המוקדמת של שלבים אלה. בספר מובאות דוגמאות רבות, חלקן בצבע, המראות את הקשר בין הרמה הגרפית של ציורי הילד בגיל הגן לבין יכולת הכתיבה שלו בגיל בית הספר.

בספר מוצע ‘קורס העשרה פסיכוגרפי’ המאפשר לשפר את היכולות הגרפיות של ילדי גן ובית ספר. זהו קורס יצירתי בציור מודרך, המאפשר לילד לשחזר את השלבים של ההתפתחות הגרפית התקינה. לילדי בית ספר לקויי כתיבה מאפשרת ההדרכה הפסיכוגרפית להשתפר בכתיבה על ידי פעילות יצירתית בציור.

ד”ר יונתן שתיל, פסיכולוג ילדים ומשפחה, מנהל שירות פסיכולוגי חינוכי בעבר, עד לאחרונה מרצה בכיר בחוגים לפסיכולוגיה ולחינוך במכללה האקדמית תל-חי. הקורסים שלו וכן הספרים והמחקרים שפרסם מציגים היבטים שונים של הגישה המקורית שפיתח: ‘הפסיכולוגיה החיסונית’. גישה זאת מוצעת כפסיכולוגיה-אלטרנטיבית (משלימה) לצד הפסיכולוגיה הקלינית הקונבנציונלית. ספריו זכו להתעניינות ולהערכה רבה בארץ ובחו”ל ובהם: הפסיכוגרפיה של הילד, פסיכולוגיה חיסונית, פסיכולוג בישיבת ברסלב, פענוח ציורי ילדים. (הספרים ראו אור לאחרונה במהדורה דיגיטלית
חדשה, בהוצאת e-Publish)

ד”ר יונתן שתיל חי עם משפחתו במושב שאר ישוב בגליל העליון.

קוראים כותבים

אין עדיין חוות דעת.