0
0 הצבעות
0

הוא לבדו

שרית ברזלי

 46.00

תקציר

“האבוד ימצא והשבור יושלם – עת בעל זהב וכסף יהיה חסר כל בעולם.”

דיין ידע שהוא כבול לנבואה. בעל שיער הזהב ועיני הכסף שמצא את חוליית הקרן האבודה של חד הקרן הכחול, ובכך הוכיח עצמו כשליח. האיש שנועד להשיג את כל חלקי הקרן, להביא לשיבת חד הקרן הכחול ולשלם את מלא המחיר שיידרש בהגשמת ייעודו.
שלוש שנים לאחר שוויתר על כוחות הקרן שהשיג הוא מבקש לצאת לים. לממש את חלומו להיות מלח כל עוד הוא בן חורין לבחור את גורלו.
אך מי שנועד להביא גאולה לעולם לא יוכל לחמוק לאורך זמן מתוצאות מסעו הקודם, בו שינה את גורלן של ממלכות, לא מסיוטי העבר שהדחיק, ולא מהנבואה השולטת בעתידו.

הוא לבדו הוא ספר ההמשך לסיפורו של דיין, שהחל בשליח חד הקרן הכחול. פנטזיה יהודית המתארת אפשרות לאחרית הימים מנקודת מבטו של משיח בעל כורחו, שערכיו ואישיותו מביאים אותו להתמרד נגד התפקיד האלוהי שהוטל עליו. דרך דמותו המורכבת של הגיבור עוסק הסיפור בשאלות על גורל ובחירה חופשית ועל אמונה ומוסר. העלילה המפתיעה והמאתגרת שוזרת יהדות והומניזם להרפתקה פנטסטית יוצאת דופן.

שריתָ ברזלי כותבת מתוך תפיסה רב תחומית של ספרות ויהדות, היסטוריה ותיאולוגיה, מדעי המדינה ופילוסופיה. כל אלה משתלבים ביצירתה לסיפור מרתק שביסודו עומדת ההנחה שעל אף שבני האדם לא נועדו לפענח את סודות הבריאה והאמונה, “האומר ויוצר” ברא את המוח האנושי גמיש דיו ליותר מאפשרות נכונה אחת.

קוראים כותבים

אין עדיין חוות דעת.