0
0 הצבעות
1

מסעותיי עם יוליקה

רחל גלבוע

 35.00

תקציר

זהו סיפור מרתק של עלייה ארצה, המסופר מפיה של ג’ירפה מגומי שגובהה 15 סנטימטר, ושהייתה אחד הצעצועים האהובים על יוליקה בת השש. הג’ירפה מספרת את סיפור בריחת משפחתה של יוליקה מהונגריה, אחרי מלחמת העולם השנייה ועם פרוץ המרד ההונגרי ברוסים, דרך אוסטריה ואיטליה, עד שהגיעו לישראל בדרך לא דרך. לעיתים הייתה העלייה קשה, ובדרך התמודדו עם מצבים מפחידים ומסכני חיים, אולם הסיפור כולו מסופר מנקודת מבטה התמימה ואף החייכנית של ילדה קטנה ובובת הג’ירפה שלה.

רחל גלבוע חינכה ולימדה דורות רבים של תלמידים בבתי ספר בירושלים, במבשרת ציון ובאילת. היא נטלה חלק פעיל בהקמת מועדון ותיקים במושב גבע כרמל ובשנים האחרונות מתעדת בהתנדבות את סיפורי חייהם של ותיקים מאזור חוף הכרמל. לאחר שנים רבות שבהן קינן בליבה הרעיון לתעד את קורות משפחתה, החליטה לכתוב את סיפור עלייתה ארצה לפני יותר משישים שנה ואת סיפור שנותיה הראשונות של משפחתה בישראל. הרעיון נבט כשלימדה בבית ספר וביקשה מתלמידיה להביא חפץ משמעותי עבורם. רחל הביאה את הג’ירפה שמלווה אותה מהעלייה לארץ ישראל ועד היום.

קוראים כותבים (1)

  1. אנדי

    מסעותיי עם יוליקה

    ספר מדהים לילדים ולנוער –
    fל אחד יכול למצוא בו נגיעה אישית, אם בעליה ארצה, אם בקשיי הקליטה, במשפחתיות החמה שנשקפת מהמשפחה, בחיים בבית הספר, החברות הטובה שנמשת כבר יותר מששים שנה,בהרפתקנות שלא לשמה אלא למטרה חשובה ובהתמודדות עם קשיים והכל עם קורטוב של הומור.