0
0 הצבעות
0

הלונה פארק של החיים

בוב אייגר

 59.00

תקציר

מקום ראשון ברשימת רבי המכר של “הניו יורק טיימס”
המנכ”ל האגדי
בוב אייגר
מה שלמדתי ב־15 שנות ניהול של אימפריית דיסני

“מספרי העסקים הטובים ביותר שקראתי זה שנים.” – ביל גייטס

מנכ”ל דיסני, ואחד האנשים המשפיעים של מגזין “טיים”, חולק את הרעיונות והערכים שהנחו אותו כשהמציא מחדש את אחת החברות האהובות בעולם והעניק השראה לאנשים שמביאים קסם לחיינו.

בוב אייגר מונה למנכ”ל דיסני ב־2005, בתקופה קשה שבה התחרות עזה מתמיד והטכנולוגיה השתנתה מהר יותר מבכל עידן אחר בתולדות החברה. חזונו הסתכם בשלושה רעיונות ברורים: להתחייב מחדש לחשיבותה של איכות, לאמץ טכנולוגיה במקום להילחם בה, לחשוב בגדול – לחשוב גלובלי – ולהפוך את דיסני למותג חזק יותר בשווקים הבינלאומיים.

כיום, דיסני היא חברת המדיה הגדולה והנערצת בעולם ועם נכסיה נמנות החברות פיקסאר, מארוול, לוקאספילם ופוקס המאה ה־21. היא ידועה גם בפארקי השעשועים הענקיים שלה שהאחרון שבהם נפתח בשנחאי. אייגר ידוע כאחד המנכ”לים החדשניים והמצליחים ביותר של ימינו, ומאז החל לנהל את דיסני, ערכה הבורסאי גדל פי חמישה.
בספר זה חולק אייגר את הלקחים שלמד בזמן שניהל את דיסני והוביל את 200 אלף עובדיה, ובוחן את העקרונות הדרושים למנהיגות אמיתית, בהם:

אופטימיות. גם נוכח קשיים, מנהיג אופטימי ימצא את הדרך לתוצאה הטובה ביותר האפשרית ויתמקד בכך, במקום להיכנע לפסימיות ולהאשמה.
אומץ. מנהיגים צריכים להיות מוכנים לקחת סיכונים ולהמר בגדול. פחד מכישלון הורס את היצירתיות.
החלטיות. את כל ההחלטות, קשות ככל שיהיו, צריך לקבל בהתאם ללוח הזמנים. חוסר החלטיות הוא בזבזני ולעתים גם הרסני.
הגינות. יש להתייחס לאנשים בהגינות ובאמפתיה ולהיות נגישים עבורם.

הספר הזה עוסק בסקרנות הבלתי נלאית שהניעה את אייגר מהיום שבו התחיל לעבוד בדרגה הנמוכה ביותר באחד מאולפני ABC, וגם בהעדפה של הגינות ויושרה על פני רווחים, בחברות העמוקה עם סטיב ג’ובס בשנותיו האחרונות, ובאהבה המתמשכת למיתולוגיה של “מלחמת הכוכבים”.

“הרעיונות בספר הזה נראים לי כאוניברסליים,” כותב אייגר, “לא רק למנכ”לים לעתיד, אלא לכל מי שרוצה להרגיש פחות מפוחד ויותר בטוח בעצמו, בזמן שהוא מנווט את דרכו בחייו המקצועיים, ואפילו האישיים.”

ספר השנה של “הסאנדיי טיימס”.

“בוב אייגר לא רק ממשיך היסטוריה פורצת דרך בת 100 שנה, אלא גם קידם את מותג דיסני הרבה מעבר לציפיות, ועשה זאת בחן ובתעוזה. ספרו מראה לנו איך זה קרה.”
– סטיבן שפילברג

“אנשים חיכו שנים שבוב איגר יחלוק את סודות המנהיגות שלו. עכשיו הוא עשה זאת והם מבריקים. זהו לא רק ממואר, זהו מפגש אישי עם המנכ”ל החכם ביותר שפגשת אי־פעם ומדריך להתמודדות עם האתגרים המרכזיים של העידן שלנו: איך להניע שינוי, למנף טכנולוגיה, לבנות תרבות ניהולית ולהעצים אנשים.”
– דניאל קויל, הצופן הקבוצתי (בעברית בהוצאת מטר)

קוראים כותבים

אין עדיין חוות דעת.