0
0 הצבעות
0

ריח הגשם בבלקן

גורדנה קואיץ'

 54.00

תקציר

ריח הגשם בבלקן הוא הראשון מבין שבעה רומנים שכתבה הסופרת הסרבית גורדנה קואיץ’, שכולם היו לרבי מכר בארצה. עד כה ראה הספר אור בעשרים מהדורות ויותר ותורגם לכמה שפות, ביניהן צרפתית ואנגלית. הוא עובד למופע בלט ואף לסדרת טלוויזיה בת שלושה-עשר פרקים, שהוקרנה בשנת 2011  בסרביה ובקרואטיה.

הספר מביא את קורותיהם של בני משפחתה של המחברת, בת לאב סרבי ולאם יהודייה, שניהלו בין שתי מלחמות העולם קשר אהבה לא שגרתי בנסיבות הימים ההם. בהמשך קורותיהם – וקורות כל בני המשפחה בימי מלחמת העולם השנייה – אנו מתוודעים לשנאה ולאכזריות קהה, אך גם לנדיבות לבם של אלמונים שהושיטו יד לנרדפים.

זהו גם סיפורה של משפחה יהודית-ספרדית מסראייבו, המשופע בשיחות, מימרות ופתגמים בלדינו. המשפחה מתאפיינת בקווי-היכר רבים של בני עדה זו, אך חריגה בהעזת הנשים שבה לערער על תביעות הסביבה הפטריארכלית הנוקשה ולחרוג מהן, כל אחת בדרכה, בשילוב נדיר של מרד במוסכמות עם שמירה על לכידות המשפחה. מעל לכול זהו סיפור אהבה, המעצב אלטרנטיבה שפויה למלחמת הכול בכול, ובכלל זה מלחמת המינים.

המחברת השכילה לתאר באהבה רבה את דמותה הייחודית של אם המשפחה היהודית-ספרדית בבלקן, היודעת להתגמש בשעת הצורך ועם זאת היא איתנה כצוק סלע, ואת החמימות והמסירות האינסופיות שהעתירה על בני ביתה. זהו רומן “על החיים כפי שסיפרה לי אמי” שכבש לבבות רבים, בהביאו את קווי מתארו של העולם שבו חיו האם ובני משפחתה על פי תפיסתה של הבת, בת זמנו של הקורא.

קוראים כותבים

There are no reviews yet.