0
0 הצבעות
0

אופי חזק

רוברט קאסלן

מייקל מתיוז

 59.00

תקציר

המפקח לשעבר של אקדמיית וסט פוינט חובר לפרופסור לפסיכולוגיה, ויחד הם מסבירים למה כל המנהיגים המצליחים מסתמכים על אופי חזק וערכי.

מבין המנהיגים המצליחים ביותר בהיסטוריה – מאברהם לינקולן ועד למהטמה גנדי, ממרטין לותר קינג ועד נלסון מנדלה – כמה היו מתמטיקאים וכלכלנים מבריקים, אחרים היו בעלי חזון ויצירתיים, וחלק היו מומחים בתכנון אסטרטגי. מומחיותם בתחומם לא היתה הסוד למנהיגותם רבת ההשפעה. המיומנות, כושר העמידה, החוסן הנפשי, הכריזמה והאומץ שלהם נבעו כולם מגורם אחד בלבד: אופי חזק.

אופי – הערכים המוסריים וההרגלים של כל אדם – זוכה בימים אלה להתייחסות רבה יותר מבכל תקופה אחרת בהיסטוריה המודרנית. פוליטיקאים מסלפים עובדות. חברות עסקיות מרמות לקוחות ומשקיעים. ספורטאים נתפסים בשימוש בחומרים אסורים. לא זו בלבד שכשלי האופי הללו פוגעים בתרבותנו ככלל, הם חותרים תחת יסודות המנהיגוּת של החברה שלנו.

בספר זה, מחברי אופי חזק צוללים לעומק חשיבות האופי והקשר בינו לבין מנהיגות מוצלחת, והם מלמדים כיצד להטמיע אותו בקרב אנשים ומנהיגים לעתיד. גנרל רוברט ל’ קָאסלן הבן שירת בצבא ארה”ב במשך יותר מ־43 שנים והיה המפקח של האקדמיה הצבאית בווסט פוינט. הפסיכולוג, ד”ר מייקל ד’ מתיוז הוא מרצה לפסיכולוגיה בווסט פוינט, ובמשך שנים התמקד במחקריו בנושא הפסיכולוגיה של האופי. יחד הם עדים מכלי ראשון לכך שאין די בכישרון גולמי; הנהגה מוצלחת נסמכת על בסיס חיוני של אופי חזק וערכי.

טענה זו מבוססת על סיפורים מהמציאות ומגובה במחקרים המדעיים העדכניים ביותר. המחברים גם מעניקים לקוראים את הכלים לבנות ולשמר אופי בעצמם ובארגונים שלהם, ומלמדים אותם כיצד למדוד את חוזקות הבטן, חוזקות הראש וחוזקות הלב שלהם וכיצד לבנות אמון ולטפח את הזרעים החיוניים לבניית אופי.

לוטננט גנרל (רב־אלוף) רוברט ל’ קאסלן הבן היה הנשיא ה־29 של אוניברסיטת דרום קרוליינה. קאסלן הוא המפקח לשעבר של האקדמיה הצבאית של ארה”ב בווסט פוינט. לאחר פרישתו מהצבא ב־2018, נהפך קאסלן ליועץ הבכיר של הנשיא באוניברסיטת מרכז פלורידה. קאסלן גדל בוורמונט, עבד באכסניית הסקי של משפחתו, ולאחר מכן גויס לשחק פוטבול בווסט פוינט. יחד עם התואר הראשון שלו מווסט פוינט, קאסלן מחזיק בתואר MBA במימון מאוניברסיטת לונג איילנד ותואר שני בהנדסת תעשייה מאוניברסיטת קנזס סטייט.

ד”ר מייקל ד’ מתיוז הוא פרופסור לפסיכולוגיה הנדסית באקדמיה הצבאית של ארה”ב בווסט פוינט. הוא כיהן כנשיא האגודה האמריקאית לפסיכולוגיה צבאית בין השנים 2007 ל־2008 והוא עמית בכיר בפסיכולוגיה חיובית של קרן טמפלטון. מ־2014 עד 2015 הוא שירת כעמית בקבוצת המחקרים האסטרטגיים של ראש המטה של ​​צבא ארה”ב. הוא חיבר יותר מ־250 מאמרים מדעיים וערך מספר ספרים על פסיכולוגיה צבאית. הוא המחבר של Head Strong: How Psychology is Revolutionizing War (הוצאת אוניברסיטת אוקספורד, 2014, מהדורה מתוקנת, 2020). ספרו Human Performance Optimization: The Science and Ethics of Enhancing Human Capabilities (הוצאת אוניברסיטת אוקספורד) פורסם ב־2019.

אופי חזק מעורר השראה והוא מעשי באותה מידה, ונשען על מחקר מדעי וניסיון אישי כיצד ניתן לפתח עוצמות של הלב, המוח והבטן… קלאסיקה מיידית.”

אנג’לה דאקוורת, מחברת רב המכר Grit (בעברית בהוצאת מטר)

אופי חזק הוא ספר ייחודי בעל ערך משום שהוא משלב את שיעורי המנהיגות שנבחנו בקרב של הגנרל קאסלן, עם נקודת המבט של פרופ’ מתיוז, מדען התנהגות בכיר. הוא מעמיק וקריא להפליא, עמוס בסיפורים ומגובה במחקר רציני.”

Forbes

“מה קובע את החשיבות וההשפעה ארוכות הטווח של מנהיגות? המפקח לשעבר על אקדמיית וסט פוינט, קאסלן, והפסיכולוג מתיוז, בוחנים את תכונות האופי שהופכות מנהיג לכזה שכדאי לעקוב אחריו… הניסיון המשולב שלהם מגיע לשיאו במחקר מרתק של מנהיגות.”

Booklist

קוראים כותבים

אין עדיין חוות דעת.