0
0 הצבעות
0

לחיות יותר

פיטר עטייה

ביל גיפורד

 59.00

תקציר

לחיות חיים ארוכים יותר וטובים יותר

באמצע שנות ה־30 לחייו, המומחה לאריכות ימים, ד”ר פיטר עטייה, היה שחיין למרחקים ארוכים החוצה אוקיינוסים. אולם אז הוא גילה שהוא כלל אינו בריא ולמעשה הוא בדרך למוות מוקדם בגלל מחלת לב. המידע הזה הזניק אותו למסע להבנת אריכות הימים: איך ולמה אנו מתים? ואיך אנו יכולים לעכב או אף למנוע מחלות כרוניות שהורגות את מרבית האנשים כמו מחלות לב, סרטן, אלצהיימר וסוכרת סוג 2.

לחיות יותר הוא מניפסט פורץ דרך על יכולתנו לחיות חיים טובים יותר וארוכים יותר המאתגר את צורת החשיבה הרפואית הקונוונציונלית על הזדקנות. במדריך הפעלה לאריכות ימים זה, ד”ר עטייה נסמך על המדע העדכני בעודו סוקר התערבויות תזונתיות, טכניקות מיטביות לשינה ולפעילות גופנית, וכלים להתמודדות עם הבריאות הנפשית והרגשית.

חרף כל הצלחותיה של הרפואה הקונוונציונלית, לא עלה בידה להשיג התקדמות רבה בטיפול במחלות ההזדקנות. ד”ר עטייה סבור שעלינו לעבור לאסטרטגיה פרואקטיבית ומותאמת אישית לאריכות ימים, שבמסגרתה מוכרחים לנקוט בפעולה עכשיו. מדובר בגישה אסטרטגית להארכת משך החיים תוך שיפור הבריאות הגופנית, הקוגניטיבית והרגשית שלנו. מטרתו של ד”ר עטייה אינה להגיד לכם מה לעשות אלא לעזור לכם ללמוד איך לחשוב על בריאות לטווח ארוך כדי לבנות את התוכנית הטובה ביותר עבורכם. בלחיות יותר, הקוראים יגלו בין השאר:

  • מדוע פעילות גופנית היא ה”תרופה” החזקה ביותר לאריכות ימים – וכיצד להתחיל להתאמן לקראת “קרב העשר של בני ה־100”.
  • מדוע עליכם לשכוח מדיאטות ולהתמקד בביוכימיה תזונתית, ולהתאים לעצמכם דפוס אכילה אישי.
  • מדוע השאיפה לאריכות ימים תוך התעלמות מן הבריאות הרגשית עלולה להיות הקללה הנוראה מכולן.

הזדקנות ואריכות ימים הן תחומים גמישים יותר מכפי שאנו נוטים לחשוב; גורלנו אינו נקבע מראש. באמצעות מפת הדרכים הנכונה ויישומה מוקדם ככל הניתן בחיינו, יש ביכולתכם להתוות נתיב שונה לחייכם, כזה שיאפשר לכם להאריך חיים מעבר לתכתיבי הגנים שלכם ולהבטיח שכל עשור בחייכם יהיה טוב מזה שקדם לו.

– ספר השנה של האקונומיסט ובלומברג

“בסופו של דבר רובנו נהיה מטופלים במערכת הבריאות, ובתחום הזה נחוצה חשיבה חדשה – רפואה 3.0 הממוקדת מניעה של ד”ר עטייה היא מקום מבטיח להתחיל בו.”

The Wall Street Journal

“סוף־סוף יש מדריך מודרני, יסודי, ברור ושניתן לפעול על בסיסו למקסום בריאותנו בטווח המיידי והארוך. לחיות יותר מבוסס על נתונים מדעיים ועל תנאי החיים האמיתיים ומבהיר באילו פעולות כולנו צריכים לנקוט ולא פחות חשוב, לְמה עלינו לשים לב כדי לחיות חיים ארוכים וחיוניים. לחיות יותר, מדריך הבריאות המדויק והמקיף ביותר שראה אור עד היום, אינו אינפורמטיבי בלבד, הוא חשוב.”

– אנדרו הוברמן, פרופסור למדעי המוח בבית הספר לרפואה באוניברסיטת סטנפורד ויוצר הפודקאסט Huberman Lab

“מלא תובנות מפתיעות העוסקות במחלות ההזדקנות, ובטקטיקות וטכניקות שיכולות לעזור לנו לחיות חיים ארוכים יותר ובבריאות טובה יותר.”

– סידהרתא מוקרג’י, מחבר “מלכת כל המחלות”

פיטר עטייה הוא מייסד המרפאה Early Medical. הוא למד רפואה באוניברסיטת סטנפורד והתמחה בכירורגיה כללית בבית החולים ג’ונס הופקינס. את הכשרתו כמנתח אונקולוגי עבר במכון הלאומי לסרטן במסגרת המכונית הלאומיים לבריאות (NIH), ומחקרו התמקד בטיפולים אימונותרפיים במלנומה. הוא נמנה עם מערכת כתב העת Aging. הוא מארח הפודקאסט The Drive, שהנו הפודקאסט הפופולרי ביותר בארה”ב העוסק בנושאי בריאות, רפואה ואריכות ימים.

ביל גיפורד הוא עיתונאי לשעבר ומחבר רב המכר של הניו יורק טיימס, Spring Chicken: Stay Young Forever (Or Die Trying). חיבוריו התפרסמו בכתבי העת Outside, Scientific American, Bloomberg Businessweek, Men’s Health ועוד רבים אחרים.

קוראים כותבים

אין עדיין חוות דעת.