0
0 הצבעות
0

בוחרים במיעוט

ליאוניד נבזלין

 48.00

תקציר

זהו סיפורו של לאוניד נבזלין. החל מימי ילדותו ברוסיה, דרך ביסוס החברויות במהלך הדרך עד לפריצה הגדולה, וכלה בהפיכתו לאחד הפילנתרופים הגדולים בישראל וללוחם למען הדמוקרטיה בה וברוסיה. נבזלין הוא לוחם עז נפש, שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ראה בו אויב מר, והחל לרדוף אותו עד חורמה ולנסות לפגוע בו בכל דרך. בספרו משרטט נבזלין את תחנות חייו המרתקות, ובשפה קולחת וציורית משתף את קוראיו בתפיסת עולמו הייחודית וב”אני מאמין” שלו.

לאוניד נבזלין הוא פילנתרופ ומוציא לאור ישראלי. החל מ-1990 ועד לשנות ה-2000 המוקדמות היה בעל מניות ומנכ”ל בבנק מנטפ, ברוספרום, ובחברת הנפט יוקוס. טרם עלייתו לישראל ב-2003, שימש נבזלין נשיא הקונגרס היהודי-רוסי, והיה חבר במועצת הפדרציה הרוסית.

בישראל ייסד נבזלין את “קרן נדב” ויזם את חידושו של “אנו” – מוזיאון העם היהודי, שבו הוא משמש יו”ר חבר הנאמנים. באופן אישי, כמו גם באמצעות עמותות שונות, הוא תומך בפרויקטים הקשורים להשכלה, לחינוך ולבריאות. כחלק מעיסוקו בקידום חקר ההיסטוריה והתרבות היהודית-רוסית, ייסד נבזלין את מרכז המחקר ליהדות רוסיה ומזרח אירופה באוניברסיטה העברית שבירושלים, שחידשה את שדה המחקר בנושא זה באקדמיה הישראלית.

קוראים כותבים

אין עדיין חוות דעת.