0
0 הצבעות
0

הגניוס הישראלי

דן סניור

שאול זינגר

 54.00

תקציר

רב-המכר #1 של “הניו יורק טיימס”

איך אומה קטנה של תשעה מיליון בני אדם, שנאלצה להילחם על קיומה וביטחונה מאז הקמתה ושקועה במחלוקות אתניות, דתיות וכלכליות, מוכיחה עמידות בפני כל כך הרבה מהחוליים החברתיים שפוקדים דמוקרטיות עשירות אחרות? וכיצד מארג זה יכול להמשיך ולהתקיים לאחר אירועי 7 באוקטובר?

למה ישראלים נהנים מתוחלת החיים הגבוהה ביותר בעולם? מדוע אוכלוסיית ישראל צעירה וצומחת ואילו כל שאר הדמוקרטיות העשירות מזדקנות ומתכווצות? איך יכול להיות שישראל, על פי דירוג האו”ם, היא המדינה הרביעית המאושרת ביותר בעולם? מדוע הישראלים נוטים להסתכל אל העתיד בתקווה, באופטימיות וחדורי מטרה בעוד שאר המערב נאבק במגפה של בדידות, דיכאון בקרב בני נוער והתדרדרות חברתית?

מכור ההיתוך הצבאי, דרך המגוון הגדול של ענפי השירות הלאומי ועד לחברות הטכנולוגיה עתירות הביצועים המפנות את הזמן והמקום להורים עובדים; מהחולמים החורשים את האדמה לשורה הראשונה של מהנדסים שמשגרים חלליות אל החלל; ממערכת הבריאות והחינוך הסוציאלית למעבדות הרפואה המובילות בעולם – הגניוס הישראלי מספר את סיפורם של עם וחברה רבי גוונים ובני גוונים, הנסמכים כולם על עמוד שדרה משותף של ערכי שירות, סולידריות ומעל לכול – תחושת שייכות.

שאול זינגר ודן סינור, מחברי רב-המכר הבינלאומי “מדינת הסטארט-אפ”, סבורים שהחדשנות הגדולה ביותר של ישראל אינה הטכנולוגיה דווקא, אלא החברה הישראלית עצמה, ומספקים תובנות מפתיעות על התמודדות עם משבר בקהילה, על הקשר האנושי ועל המטרה בחיים המודרניים.

“דיוקן של חברה, שלעתים קרובות נראית שבורה ושבירה, אך נותרת מאוחדת באופן מפתיע. מחקר מעורר מחשבה… ומרתק במיוחד”. – Kirkus Reviews

“סינור וזינגר הם משקיפים חדי עין”. – Critic

קוראים כותבים

אין עדיין חוות דעת.