0
0 הצבעות
4

ולו שתי נשים

חוה עציוני-הלוי

 44.00  27.00

תקציר

איני בושה בחטאיי. הלוא ייתכן שגם לכם בעל או אישה, או אולי אהוב או אהובה שבגדו בכם, בלבם ובמעשיהם, ותהיתם איך להשיב להם כגמולם. ובכל מקרה, בני אדם אנחנו והאם יש אדם שלא חטא?

ולו שתי נשים מגולל את סיפורן רווי התהפוכות והיצרים של פנינה וחנה, שתי נשותיו של בעל אחד, אלקנה: פנינה, אף שהייתה אשתו הראשונה ואם לבנים ולבנות רבים, נותרה דחויה ומושפלת בשל העדפתו הברורה את צרתה חנה.

וחנה, שגם אהבתו העזה של אלקנה לא יכלה להפיג את צערה על שלא היו לה ילדים, ראתה את עקרותה כעונש על כך שחשקה דווקא בבעלה של חברתה. אך לא נשים כחנה ופנינה ייכנעו לגורלן. בעזרת תבונתן ועוצמתן הן בונות את חייהן מתוך ההריסות.
פנינה מוצאת את אושרה בשדות זרים, תוך חרדה מתמדת שמא יתגלו מעשיה, וחנה מממשת לבסוף את ייעודה באימהות ובהקדשת בנה בכורה שמואל לעבודת האלוהים. וַיְהִי אִישׁ… וְלוֹ שְׁתֵּי נָשִׁים… חַנָּה… וּפְּנִנָּה … וּלְחַנָּה יִתֵּן מָנָה אַחַת אַפָּיִם, כִּי אֶת-חַנָּה אָהֵב.

הספר כתוב בשני קולות, קולן המרגש של שתי הנשים הללו, הרחוקות מאיתנו בזמן, אך קרובות אלינו בסערת הרגשות שטלטלו אותן: קנאה וידידות, כאב ושמחה, השפלה ונקמה. קולות שעדיין מהדהדים באוזנינו גם מעבר לאלפי השנים שחלפו מאז.

על רקע אירועי התקופה, סוף תקופת השופטים, והמלחמות העקובות מדם בין ישראל לפלשתים, רוקמת חוה עציוני-הלוי עלילה נועזת וסוחפת, הנאמנה לרוח התנ”ך, וחושפת אף את הגיבורים המהוללים ביותר שבו כאנשים בשר ודם, בעלי מיניות חזקה ותשוקות סוערות שלעתים הצליחו לגבור עליהם.

חוה עציוני-הלוי היא פרופסור אמריטוס באוניברסיטת בר-אילן, ומחברת הרומנים התנ”כיים אשת לפידות, ואפר על ראשה. אתם מוזמנים לבקר באתר שלה.

קוראים כותבים (4)

  1. סיגי

    ולו שתי נשים

    רומן תנ”כי עכשווי המכיל שני ספרים, שני עולמות שחברו לספר שלם אחד מרתק וקולח אשר מספר את סיפורן האישי והנוקב של גיבורותיו המיוחדות פנינה וחנה שנישאו לאיש אחד לאלקנה. תענוגות המיטה ותאוות האכילה מככבים בצורה עדינה בספר מתחילתו ועד סופו וכמו באים לרמז שדבר לא השתנה בעולמנו והתגברות על תאוות יהיו תמיד מנת חלקו של האדם.

    פנינה נערה נאה שהפכה במצוות הוריה לרועת צאן, פוגשת באקראי בשדה באחד הימים באלקנה בחור צעיר שחור תלתלים ובעל עיניים יוקדות. אהבה מתלקחת בין השניים וקשר אסור ורווי תענוגות הנרקם בין השניים מוליד חתונה חפוזה. לאחר זמן קצר מתקרר אלקנה בחיבתו לאשתו פנינה ומתחיל לרעות בשדות זרים, הוא מודיע חד משמעית לאשתו שהוא מכניס לביתם אישה נוספת הביתה. הבשורה מתקבלת בזעזוע גמור אצל פנינה והיא מסתגרת בחדרה שבועות ארוכים.

    האישה הנוספת שחודרת בסערה לחייה של פנינה ומשבשת עליה את חייה, היא חנה היפה, חברתה הטובה ביותר ואשת סודה שציפתה במשך זמן רב לגבר האחד של חייה שיסעיר וירטיט אותה. אלקנה הוא הגבר שהפיח חיים בחנה. הוא הגבר הנבחר. אהבה יוקדת מתפשטת בין חנה ואלקנה והם נישאים בהוד והדר כשלצד האושר הרב שלהם נפרשת חומה של שנאה בין שתי הנשים

  2. לימור

    ולו שתי נשים

    עוד ספר תנכי מופלא של הסופרת חוה עציוני הלוי סיפורן של שתי נשותיו של אלקנה פנינה וחנה, שאת חנה העדיף יותר שכמו שקורה ברגע שיש יותר מאשה אחת הן הופכות להיות האחת הצרה של השנייה,

  3. Nehama

    ולו שתי נשים

    ספר שמספר סיפור תנכי, שמסופר מעניה של הסופרת הנהדרת , חוה עציוני הלוי, הסופרת שיודעת לטוות סיפור מרתק מתוך עולמה הדמיוני ומצליחה להחיות מחדש דמויות הסטוריות שאין להם איזכור רב בספר הספרים.

  4. נופר

    ולו שתי נשים

    למרות שהנושא מרתק הסופרת חווה עציוני, לא הצליחה לעמוד על הבעייה ובחרה לספר דווקא על דמותם של הגיבורים כפי שהצטיירו בדמיונה ואפילו הקצינה מאוד והרחיקה לכת בתאורייה עד כדי שבירת מיתוסים. האשה פנינה בעיניה היא “זנזונת” אמיתית ואפילו לנביא שמואל היא מייחסת כוונות מיניות של גילוי עריות. היתכן???