0
0 הצבעות
1

טרילוגיה לא רצונית

מריו לבררו

 44.00

תקציר

האם אין פעמים שזבוב הוא יצור פנטסטי באורח יוצא מגדר הרגיל? האם מעולם לא קלטת את הרגש של עץ? ואתה עצמך, אם אתה חווה לרגע את החוויה של שכחת שמך שלך, של שכחת התפקיד החברתי ומאפיינים זרים אחרים, האם אינך יצור מסתורי ביותר, פנטסטי?

בטרילוגיה הלא–רצונית של מריו לבררו מסופר על גבר בודד, לכוד במקום לא מוכר, ניצב מול דמויות אפלות ומצבים שהולכים ונעשים אבסורדיים, בחיפוש נואש אחר החופש.

את החוויות – חוויות של זרות, של עונג או של חרדה – שנגרמות בקריאת הטרילוגיה, אפשר להשוות רק למאגיה של החלומות; כפי שקורה בחלומות, בסוף נותרת בנו התחושה שחווינו חוויה יחידה במינה, לכאורה מנותקת מהיומיומי, אולם גדושה במפתחות חיוניים שיש לחשוף אותם.

הסופר מריו לבררו היה גם צלם, הומוריסט, מחבר תשבצים, עורך מגזינים, מיסטיקן, אקזיסטנציאליסט נוירוטי, אדם בודד, חובב מחשבים, מכור לפורנוגרפיה אינטרנטית, אינטלקטואל, היפוכונדר, בעל חוג נצחי לכתיבה יוצרת, בדיכאון כרוני, קורא כפייתי, צרכן מושבע של רומנים בלשיים ועוד.

אך יותר מכול, מריו לבררו היה הצלע השלישית ב”משולש הזהב” של הספרות האורוגוואית מן המחצית השנייה של המאה ה–20, לצד חואן קרלוס אונטי ופליסברטו הרננדס. לבררו כתב יותר מ–25 ספרים שדרכם מתאפשר לנו לקרוא מחדש בין היתר את קונרד, את פו, את קפקא, את גולדינג, את בורחס, את מלוויל, את פיליפ ק. דיק, את פרוסט ואת ז‘יד.

קוראים כותבים (1)

  1. גדעון

    טרילוגיה לא רצונית

    אני חייב לציין שלא היה לי מושג למה אני נכנס לפני שהתחלתי לקרוא אבל לאט לאט נכנסים לסיפור ומבינים את הגיבור ובסופו של דבר זה ספר טוב