0
0 הצבעות
7

שפחתי בחיקך

חוה עציוני-הלוי

 44.00  27.00

תקציר

נראה שדבר לא יוכל לעמוד בפני אהבתם של הגר ושלח, שני עבדים צעירים בארמונו של פרעה מלך מצרים. הגר היפהפייה ושלח רב הכישורים משוכנעים שבבוא היום יקשרו את גורלם זה בזה לנצח. אך כששרי ואברם מגיעים למצרים בגלל הרעב בארץ כנען, מתנפצים חלומותיהם לרסיסים. פרעה, שהוטעה לחשוב כי שרי היא אחות אברם, רוצה לשאתה לאישה, ומעניק לה במתנה את הגר כשפחה.

כאשר מתגלה האמת אודות שרי ואברם והם חוזרים לארץ כנען, שרי נחושה בדעתה לקחת עמה את שפחתה. למרות תחנוניה של הגר מסרבת שרי להשאירה בארמון פרעה, והנערה נקרעת מאהובה וממולדתה.

מהי תוכניתה הכמוסה של שרי עבור הגר? האם תצליח שרי להסיר את הקללה שמוטלת עליה? האם תגשים הגר את חלומה לשוב ולהתאחד עם אהוב נעוריה?

על רקע החיים הנוצצים בארמון פרעה והחיים בכנען העתיקה, אורגת חוה עציוני־הלוי עלילה סוחפת, מרגשת ורווית יצרים, ועם זאת נאמנה לתנ”ך ולמקורות.

חוה עציוני-הלוי היא פרופסור אמריטוס באוניברסיטת בר־אילן, ומחברת הרומנים התנ”כיים אשת לפידות, אפר על ראשה, ולו שתי נשים, אל אשר תלכי והמלך לא ידעה.

קוראים כותבים (7)

  1. אביגייל

    שפחתי בחיקך/ חוה עציוני הלוי

    ספרה החדש מספר את סיפורם של הגר ואהובה שלח. היא שפחה בארמון פרעה והוא עבד. היא נערה צעירה והוא בוגר ממנה אך מעט. אהבתם מתחילה עוד בהיותם נער ונערה צעירים הבטוחים כי בבוא היום יתאחדו ויממשו את אהבתם.

    אלא שלגורל ולפרעה תוכניות אחרות עבורם. הגר ניתנת לשרה כשפחה בעוד שרה רואה בה לא רק שפחה אלא מי שתהיה זו שתבצע תכניות לעתידו של אברהם בעלה.

    הגר נקרעת מאהבתו של שלח ומתחילה במסע חייה הלא ידוע.

    מסע חייה של הגר אינו רק מסע פיזי בנדודיה יחד עם גבירתה ממקום למקום אלא מסע נפשי עמוק,מסע מטלטל שסופו לא ידוע.

    כשפחה,חייה אינם קלים אולם הקשיים הם גם מהיותה נערה צעירה סביב גברים חמדנים,נערה פוריה מול אישה עקרה וגבר החושק בבנים.

    בעוד שלח עושה חיל בארמון המלך ולא מפסיק לאהוב את הגר,היא עצמה מתמודדת פעם אחר פעם עם מכשולים,אכזבות,תסכולים ובדידות.

    אהבתם כמו נישאת על כנפי הרוח והנפש. ממרחקים הם אוהבים,ממרחקים הם נאמנים וממרחקים חולמים על חיים יחדיו.

    הגר היא דמות נשית שאי אפשר שלא להעריץ. קל לחשוב על שפחה כנערה חסרת כוח,חסרת ידע וחסרת רגש אולם לא כך הדבר. הסופרת לוקחת אותנו במסע מופלא אל אישיותה של הגר כנערה וכאישה דעתנית,מבינה,אישה עם יצרים וצרכים,בעלת עמוד שדרה וכוח נפשי שיש ללמוד ממנו הרבה.

    הגר ידעה אהבה ופרידה,יתמות ועוני,השפלה ועבודת כפיים. היא נלחמה על היקר לה מכל מול שרה החזקה,היא היתה בודדה עד כאב ומשם התרוממה מעלה ולא נכנעה.

    זהו סיפור של חוזק נפשי ופיזי כאחד. זהו סיפור של אנשים ממעמד הכי נמוך אולם הם אנשים גדולים בנפשם וברוחם.

    מעבר לסיפורים האנושיים בספר אי אפשר להתעלם מיכולתה המופלאה של הסופרת לתאר את הסביבה.

    הארמונות המפוארים על קישוטיהם ועושרם,האוהלים עם המרבדים המקשטים אותם,הלבוש והמזון,חבלי הארץ בנדודים מתוארים כך שהקורא מרגיש עצמו בתוך המקום,כאילו יכלו עיניו לראות את המתואר ויכלו ידיו לגעת ולחוש.

    בשפה המיוחדת לסופרת נכתב הספר הזה. סיפור תנכ”י אמיתי לצד תוספת של הסופרת הופך את הספר הנפלא הזה לעוד ספר שאסור לפספס.

  2. סיגי

    שפחתי בחיקך

    שפחתי בחיקך, סיפור קולח ומקסים מלא קסם ומסתורין. סיפורי התנ”ך קמים לתחייה לנגד עיני הקורא.

    הגר גיבורת הספר הינה בתה של שפחה. בגלל יופייה הרב מסתובבת שמועה בארמון שהינה בתו של מלך פרעה. אמה מתה מיד לאחר לידתה מיד כשנקבה בשמה ה ג ר.

    בארמון המלך פרעה לכל אחד מהעבדים והשפחות יש תפקיד קבוע. הגר כותשת את גרגרי החיטה באבן ריחיים גדולה, ליבה נתון לשלח בן יובל, עבד בארמון אשר לו שיער שחור ועיניים יוקדות בצבעי חום ירוק. סיפור חייו רצוף בקשיים כשאמו מולידתו חלתה ולמשפחה לא נותר כסף לשלם עבור החוב. כתמורה לסילוק החוב נמסר שלח לעבד בארמון המלך פרעה. בן שבע עשרה הנער ואוהב עד כלות את הגר שלו. אהבתם מתגברת מרגע לרגע ונראה שאין בה מעצורים

  3. לימור

    שפחתי בחיקך

    סיפור מקסים לפי נקודת מבטה המאוד מענינת של הסופרת. הפעם סיפור אהבתם של הגר ושלח המאוהבים מילדות אך לגורל תוכניות משלו…

  4. לימור

    שפחתי בחיקך

    סיפור מקסים לפי נקודת מבטה המאוד מענינת של הסופרת. הפעם סיפור אהבתם של הגר ושלח המאוהבים מילדות אך לגורל תוכניות משלו…

  5. שימרית

    שפחתי בחיקך

    אחת מהסופרות הישראליות היותר טובות שיש! סיפור תנ”כי על אהבתם של הגר ושלח.. יכולת מופלאה של הסופרת להקים לתחייה את האנשים מהתקופה. מומלץ ביותר.

  6. שירית

    שפחתי בחיקך

    סופרת מופלאה שכותבת בצורה יוצאת דופן.. היא מצליחה להחיות תקופה ודמויות מימי התנ”כ בצורה מדהימה.. ספר מעולה. כדאי לקרוא את כל ספריה

  7. נופר

    שפחתי בחיקך

    זהו סיפור מקראי, קולח, מטלטל שכתוב מנקודת מבטה של הגר בשפה משובחת, עם תוספות מותאמות לימינו, ולמרות התוספות הוא נאמן למקור.
    אהבתי מאוד מאוד! איזה יופי של ספר! ממתק של ספר עם סוף כיפי ומפתיע.
    מובטחת לכם קריאה מהנה.